Gå til innhold

Twilight Zone en førjulstirsdag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God formiddag jenter :)

Ingen fare, jeg er her enda... lang dag igår, med jm-kontroll, nav-møte, VELDIG aktiv 2-åring og jobbing ihuset på kvelden. But now i'm back on the twilight-track!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godformiddag :o)

Vi var spent en stund i går ja ka-ping....du må ikke skremme oss sånn :o) Vi så jo nesten for oss at mini ka-ping hadde kommet! Er jo gøy nå når det så smått kan begynne å skje med oss alle! Håper alt var ok på kontroll!

Får besøk av ei venninne og hennes 1 åring i dag, blir koselig :o) Min kjære er akkurat kjørt på hytta for å hente juletrær sammens med svigerfar....tenk at det er jul snart! Ønsker meg snø her...dårlig med julestemning!

Skrevet

Hei ka-ping...det er godt å høre at du er enda og at alt er bra...gikk det bra på jm kontroll da???

Jeg skal på kontroll imorgen og gleder meg til det...like spennende fra gang til gang om hodet har festet seg eller ikke...vet at han har snudd seg så vi får se da.

elelrs skulle jeg ønske at jeg hadde fått vasket litt mer babytøy..har ikke gjort klart noen ting og føler at jeg har sååå mye jeg må få gjort før jul...

Skrevet

Hei, jenter. Håper alt er bra med dere i dag! I dag skal jeg på svangerskapskurs og etterpå på ekstra UL for å sjekke om jeg har en kjempebaby i magen... SF-målet hadde gått opp ytterligere 1,5 cm på en uke. Det skal jo liksom flate ut på slutten, men ikke her, nei... hjelp..! Så greit å få en ekstra kontroll i alle fall! Nå må jeg nok jobbe litt i huset - så mye som skal gjøres før jula og babyen kommer her også.

Skrevet

hehe..måtte få inn at jeg er høygravid på nicket mitt...så nå vet dere at det kun er det som er endret...

Skrevet

Jm-kontroll gikk flott som vanlig :) alt er ok bortsett fra litt økte ødemer, men det må man jo regne med. Fin hjertelyd på knøttemor og mamma. Torsdag skal jeg på ul hos legen der ute, for å sjekke hvordan det går der inne egentlig... har jo ganske heftige sf-mål selv. GODT over det grønne feltet ja!

Skrevet

sf-mål meg her og der - ligger pent over streken, jeg, og får masse kommentarer om at magen min er så liten (seks uker igjen? Du MÅ jo ha tatt feil av datoene...)

Skal til sjekk onsdag neste uke, da får jeg bare håper Knotten har tatt til vett og lagt seg i rett posisjon til å komme ut med bakhodet først. Merker at jeg sover dårlig om natten nå, og tror en god del av det skyldes at jeg har begynt å uroe meg for fødselen - hvor sært er det??? Forrige gang tror jeg knapt jeg ofret det en tanke, det er kanskje nettopp derfor, forresten.

Som dere kanskje merker: Sovet dårlig i natt...

Skrevet

Spennende og koselig å få en til UL da :o) En siste lille sniktitt på jenta før hun kommer! Har jo hatt så mange ekstra UL i løpet av svangerskapet at det er helt uvant å ikke få noen lengre...hehe :o) Har neste jordmortime 20 desember, krysser fingrene for at det blir siste kontroll....

Skrevet

Greit du får en ekstra kontroll ja, selv om nok alt er ok med størrelsen :o) Du får gi oss en oppdatering når du er tilbake!

Skrevet

trust me...kjenner til problemet spongebob....jeg sliter med søvnen om natten nå jeg også...opp på do også blir jeg liggende å vente på en passende liggestilling før jeg sovner igjen...så når jeg da bruker sååå lang tid..tenker jeg på fødselen og gruer meg en smule..men men ...det kommer jo...og knøttet må ut før eller siden så jeg kan liksom ikke knipe igjen heller..hihi...offameg..ikke greit det der..

Skrevet

Og så et par småkommentarer til dere alle etter å ha vært fraværende fra twilight en dag:

- tusen takk for støtte ang. anonym-greiene... :)

- det er HELT ok om dere twilight-jenter sender meg sms hvis dere lurer på hva som skjer :) Mas er sånt som kommer fra gamle tanter og fjerne bekjente - ikke fra dere!!! VI derimot, er jo i samme båt...

- fødebagen er stadig mer komplett - dere vet jo hvordan det er med oss og reisevei... hehe... greit å ha det i orden. Syns gubben og!

- vi har montert og plassert stellebordet inn på badet. Omtrent alt av tekstiler er vaska. Og på mandag er jeg fødklar... hjælp!!!

- Beth72: du tar jo pusten fra oss alle! Men har du prøvd fødekuren jeg foreslo for noen dager siden?

- Hanne: du er jo mamma! twilightmamma riktignok, men likevel :) Er gla du stikker hodet innom her innimellom i det hele tatt jeg!

Skrevet

Du har med andre orsd vært superflink som har vasket alle klærne og fått alt på plass...men hvis du har termin snart så er det jo ikke så rart da...ka-ping...jeg har jo bare fire uker igjen ( noterer at det er jul imellomtida også) og har ikke vasket et eneste plagg...sykehusbagen er langt ifra pakket...offameg...får reint dårlig sammvittghet her jeg da...

spennende meg UL da ka-ping...regner med oppdatering her imorgen da??hehe..

Skrevet

Er det forresten noen av dere som har prøvd Leandervuggen? Er den verdt prisen? Synes den er så nydelig, og virker som en praktisk soveplass for en liten en i et hus med hund og aktiv to-åring... Og i såfall - hvor kjøpte dere den? Blir vel netthandel på meg uansett, men ville bare høre med dere...

Skrevet

Vel, siden ul er først på torsdag så kommer oppdateringa tidligst torsdag ettermiddag :)

ang. "flinke-ka-ping"-kommentaren så vet jeg sannelig ikke... jeg har jo brukt et par uker på få vaska ting også da. Bagen bør være i orden pga reisevei og at vi kan risikere å føde midt i det eneste tidsrommet butikene i landet faktisk stenger... føler meg mer unyttig og lenka til stolen enn særlig flink :)

Men vi har så smått begynt å planlegge å ta båten hjem istedet for å kjøre bil. Det blir kortere tur alt i alt, og lettere å ta hånd om en 3-4 dager gammel baby både med tanke på temperaturregulering og amming.

Skrevet

Hørtes veldig lurt ut. Hvis jeg skal føde i Bodø blir det definitivt båt hjem, utrolig mye mer praktisk enn lang kjøretur med liten kropp i sete/bag/whatever.

Skrevet

Hei spongebob...venninnen min har hund, katt og en ettåring i huset...hun fikk leandervuggen av et vennepar til andre mann...den er superpraktisk for henne iallefal og jeg tror og mener at hun anbefaler den på det sterkeste...jeg kan ike ha den pga at jeg bor i terasseleilighet med betong tak...blir stygge hull i taket etterppå..pluss at jeg ikke har husdyr...og datteren min er 2,5 år og ikke fullt så aktiv som mange andre barn er...

men jeg ville ha kjøpt den dersom disse kriterien var til stede---

aner ikke hvor du får kjøpt den da...tror den ble bestilt på nettet.

klemmer

Skrevet

Vims har Lenander-vuggen. Hun har jo kanske fått litt erfaring med den også nå, siden hun fødte for ei lita stund siden :) Kan prøve å høre om hun kan poste et innlegg?

Vi har bestemt oss for å bruke den indiske babyvuggen også på natta fram til knøttemor blir 2-3mnd ihvertfall. Gleder meg masse til å henge den opp :) Men vet ikke om vi tør å gjøre det før hun kommer - det er liksom litt skummelt også å ha ting klart - det blir så virkelig på en måte...

Skrevet

Sånn sett skjønner jeg at det er mer praktisk for deg å være føre var,,,

Men alt i alt er du jo flink da...jeg har ikke akkurat sååå lang reisevei..så jeg regner med at sykehusbagen kan delvis pakkes for så å pakke resten da den stoooore dagen eventuellt kommer....

Men vi får se hva jeg får tid til...når hadde du termin igjen ka-ping??

jeppers..oppdatering på Ul på torsdag...så feil på dagene jeg da..

Har hodet festet seg hos noen av dere enda???

Skrevet

Vi har vurdert å kjøpe Leander-vuggen, men har bestemt å se behovet an før vi kjøper den. Ser veldig fin og praktisk ut, synes jeg. Og den er ikke så dyr hvis du henger den i taket i stedet for å kjøpe med stativ. I Trondheim selges den på Bebito, men det hjelper vel ikke deg så mye :-). Men jeg har jo ikke prøvd den, og kjenner heller ingen som har. Så det var egentlig ikke så mye råd dette...

Skrevet

Termin 8.jan, men både jm og lege mener den er litt for sein. Får se :) Ikkeno hodefesting i her i gården - men jeg er andregangs og hun har hodet godt planta nedi bekkenet, så det gjør meg ingenting.

Er ikke bare for gubben å stikke hjem og hente det jeg har glemt å pakke, og med stengte butikker så sitter vi der da... altså: hvorfor i all verden ikke være på den sikre siden og ha det i orden :) Gubben skal pakke pappa-bagen ikveld faktisk, han kom på at skal vi bo på barsel 3-4 dager så er det kanskje en fordel om det ikke bare er baby som har klær... :)

Skrevet

Takk for hyggelige innlegg, om ikke annet - ennå ingen som har sagt at den er helt forferdelig, så kanskje jeg bare skal gjøre det? JEg mener, det er jo ikke mye annet jeg kommer til å kjøpe til stakkaren (har ALT bortsett fra papirbleier liggende i minst to eksemplarer fra førstemann), og han fortjener jo noe nytt, han også?

*Sjekke litt på nettet*

Skrevet

Trodde jo jeg var helt ajour når det gjelder julegaver og sånt...men kom på i natt (da jeg også lå våken ja, så kjenner til det der Sponge, godt vi er flere i samme båt...) at jeg har glemt å sende en av pakkene! Sukk, er vel bare å få pakket inn i dag, og stille seg i kø på posten. Nå skal jeg dobbeltsjekke at jeg faktisk har gjort det jeg skal :o)

Skrevet

chezoz... jeg har ikke sendt en eneste pakke... detta går den veien høna sparker gitt!

Skrevet

Alt vi sender skal stort sett utenlands, så hadde lite valg. Nå er det av gårde! Heldigvis slo verdens beste mamma (min!) til og tilbød seg å ta med alt på posten og få det av gårde for meg, det er nemlig der det pleier å butte i Svampeheimen. I fjor lå det tre ikke-sendte pakker igjen etter nyttår, gjett om det var flaut!

Skrevet

Hei og hopp, alle sammen. Godt å se litt aktivitet på tråden idag....

Jeg er innom jobb sånn snarest for å hilse på og sjekke mailen der og videresende beskjeder fra de som ikke har fått med seg at jeg er i permisjon...

Legekontroll idag- 14 dager til termin-alt fint, men som jeg sa til legen, jeg håper jeg ikke ser henne til oppsatt time neste uke....

Har jo hatt litt forvarsler i ryggen siden søndag, og hadde det likedan med førstemann ei uke før han kom.... Stemmer mye mer med egen termin iallefall!

Uansett- hun kommer når hun kommer. Hodet er ikke langt nedi bekkenet, og heller ikke festa, uten at det har noen betydning. Var rundt 10% hodet ikke festa seg til før fødsel sa legen. Gjorde jo ikke det med førstemann heller.:-)

Nå skal jeg rusle litt rundt i gatene i Trondheim og gjøre unna de siste julegavene, og mulig rekker jeg lunsj med ei venninne hvis hun slipper fra jobb....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...