Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått 2 forsøk icsi i haugesund og ønsker å få mitt siste forsøk en annen plass. Jeg har ingen egg på frys og begge gangene var det få egg som overlevde 1. gang 2 av 10, 2. gang 1 av 15.

Hvor anbefaler dere meg å søke meg til? Tror dere det kan ha noe for seg i mitt tilfelle?

Håper på noen tanker fra dere medsøstre :-)

Fortsetter under...

Hei,vi hadde også 2 mislykede forsøk (ICSI) på statlig sykehus (Ullevål) med ingen forandring i medikasjon etter 1. mislykkede forsøk.Min man har svært dårlig sædkvalitet og fra mine egg overlevde bare 2 ved 1. gang og 5 ved 2. gang (med vi vet nå at disse 5 hellker ikke var bra). Vi fikk høre fra en kollega at Volvatklinikk skal være veldig bra.Den er visstnok privat og koster en del men oppfølgingen er veldig bra.Du må skjekke om det finnes en Volvatklinikk i nærheten, så skriver du formløst brev til dem at dere ønsker IVF hos dem (adressert til IVF-avd.).Om kort tid får du tilbake bekreftelsen,at du er registert og de ber deg å kontakte din tidligere klinikk og ber dem å sende alle dine papirene til Volvat.Jeg kviste meg litt akkurat for den biten,men det fungerte uten problemer.Så fikk vi samtaletime etter noen uker og kunne sette i gang ved neste mens.I går fikk jeg en 5-dager gammel embryo tilbake som skal feste seg akkurat NÅ.

Lyke til! Ikke vær skuffet! (jeg er tysk,beklager mine skrivefeil!)

Du spurte hva det koster: Vi har valgt en pakke med 3 forsøk til 48.800 NOK, da kommer medisiner i tillegg, men man får jo refundert alt til 3. forsøk. Et ICSI forsøk alene koster 30.300 NOK, dvs. de par som får barn etter 1. forsøk og har valgt pakke-avtale betaler for dem som får barn ved 3. forsøk og har valgt pakke.Vi syntes det var greit å kjøpe 3 forsøk på en gang. MEN: får vi barn nå kan vi ikke ta med oss de resterende 2 forsøk til å prøve barn nr.2!

Håper det hjelper!

Hei skuffet - vi er visst i samme situasjon ser jeg...

Vi har også lyst til å bytte klinikk etter to mislykka ICSI-forsøk der Riksen ikke kan si noe som helst om hva som går galt, dvs. hvorfor eggene mine ser "rare" ut.

Vi har avtalt møte med Omnia i januar for kanskje å prøve et forsøk i naturlig sykluss der. Det kan jo være at eggene mine ikke er noe glad i hormonsprøytene jeg har gått på (Menopur). I tillegg har vi sendt søknad om bytte av sykehus til Tromsø fordi de kan tilby langtidsodling (venter med innsetting til dag 5 etter uttak).

Når jeg får tid (over helga?) skal jeg kopiere opp journalen min som jeg fikk fra Riksen og sende den ut til klinikker i Danmark (Ciconia og Maigaard), Sverige (Falun) og Finnland (AVA og Felicitas) for å høre om de tror de kan hjelpe oss med å bli gravide.

Riksen kan ikke tilby annet enn å bytte fra Menpor til Puregon, og det er i minste laget for oss...

Lykke til med prosessen videre:-)

Klem

Annonse

Hei jenta:)

Du, jeg har hatt 3 ivf og 1 frys på sykehuset i Hgsd. Ikke fornøyd....

Fikk bare 2 på frys 1 gang og følte vel ikke at oppfølgingen og medisineringen ble ordentlig vurdert i det hele tatt.

Testet negativt på 4 og siste forsøk på sykehuset i Hgsd i midten av september.

Etter det bare heiv vi oss rundt, ringte Klinikk Hausken og kom til samtale med en gang. En god og lang samtale og fikk et helt nytt opplegg med masse ny medisin m.m.

Vi hadde såååå troen på Hausken og tok kun 1 forsøk til 22.000. Imorgen er jeg 5 uker på vei og skal på UL hos Hausken 22. des:-)))

Ring Klinikk Hausken og få deg en time til konsultasjon - du vil ikke angre:-)

Lykke til videre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klemmer:-)

Hei snøfilla,

leste innlegget ditt at du har bestemt deg å dra fra Rikshospitalet. Skjønner det godt en kollega av meg har vært der og var meget misfornøyt med så mange forsøk det er ikke lovlig å fortelle. Hun byttet til Volvat i Oslo og ble gravid med 2. forsøk der. Hun fikk embryo tilbake etter 5 dager. Da bestemt vi oss å dra ditt etter to mislykkede forsøk på Ullevål. Avdelingen på Volvat er veldig koselig og de forteler og informerer om alt. Sjefen er nederlansk og var første i Norge som gjennomførte IVF. I tilleg er der en svensk lege som er utrolig hyggelig. Du må ikke reise til Tromsø eller utenlandsk for å få prøve med langtidsodling.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...