Gå til innhold

Kan jordmor se om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har sopp i urinprøven?

Har mye hvit gul utflod.. som ikke klør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg dessverre ikke. Eggehvitestoffer (proteiner) i urinen KAN være tegn på sopp osv, men kan like gjerne være indikasjon på andre ting, eller rett og slett bare spor av vanlig utflod. For å konstantere sopp må du få tatt en gu og få sendt sekretprøver til dyrkning. Ikke noe man gleder seg til akkruat, men heldigvis enkelt og kjapt unnagjort :)

ps: mye utflod er veldig vanlig utover i svangerskapet :)

Skrevet

ok,takk for kjapt svar, hvilken farge er normalt da..? blir liksom litt gulig på truseinlegget, lukter ikke.

Skrevet

Hvis det lukter høgg eller begynner å klø kan det være indikasjon på sopp. Så lenge det ikke er misfarget (grønnskjær osv) skal det være ok. Fargesjatteringer i hvitt og gult er normalt. Det lekker liksom litt ekstra fra alle kroppsåpninger nå på slutten - vi griner, skvetter litt hvis vi nyser, det blir masse utflod osv... hehe... litt sånn multi-inkontinente altså :)

Skrevet

Leeeer!

Du kan det meste du!

Takk igjen :)

Skrevet

Ikke opphøy meg til orakelstatus så lett, mamma sn@rt... Min detaljerte kunnskap om nevnte underlivsproblematikk KAN jo være fordi jeg var inne til legen og fikk påvist de j"#¤%& sjampinjongene nedentil selv for noen uker siden, hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...