Gå til innhold

I dag har jeg vært hos legen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for vanlig GU, men jeg har jo gnagd litt på dette med hvorfor ting tar lenger tid enn forrige gang vi skulle bli foreldre, og diverse annet, så jeg brukte GU som unnskyldning for å spørre om litt andre ting. Og jeg er SÅ lettere rundt hjertet nå!

Begynte jo litt skjevt med at legen sa at man ikke trengte ta GU oftere enn hvert 3. år (2 år siden forrige gang jeg tok det, og jeg trodde det var hvert år - 1,5år), men så kom han på at jeg har hatt en konisering og da var det kanskje like greit. Men så ble han koselig, sjekk følgende samtale:

"Er du klar for baby igjen snart, eller?"

"JAAAAAAAAAAAAAA!!!! Men det tar jo så lang tid!"

"hehe, hvor lenge har dere prøvd?"

"Slutta på pillen i februar, og det tok MYE kortere tid sist gang"

(Han fikk barnebarn samme våren som jeg fikk Matilde, så han levde seg godt inn i undersøkelsene kan du si, hehe)

Så var han beroligende og snill og sa at "det viktigste er å ha det godt SAMMEN, så kommer baby som et resultat av et normalt, godt samliv" og det vet jeg jo at er veldig sant. Og sa at vi har jo klart det før osv, og det vet jeg jo også, men godt å høre det likevel.

GU ble utført og han sa at det så ut som jeg har eggløsning snart (er bare på dag 13 og el har vanligvis ikke vært før dag 18, men allerede i går fikk jeg svakt utslag på el-testen + at slimet kom i går), og at alt så normalt ut "der nede" i alle fall, og det var jo beroligende det også. For alt jeg visste kunne jeg jo fått fremfallen livmor etter 6ukerskontrollen og ikke vet jeg hva følger det har mtp fruktbarhet ;oD Og så ymtet han frempå om hvordan sekretene forandrer seg rundt el, og jeg sa "jupp - vet ALT om slim nå" og så flirte han godt :o)

Spurte også om feber/forkjølelse ifbm el, og han sa at det jo er mye man ikke kan forklare, men det ER jo mange hormonforandringer i den perioden, så det _kunne_ jo ha en sammenheng... Ikke vet jeg. Jublende kan jeg i alle fall konstatere at jeg ikke ha hatt spes høy feber denne gangen og det virker til å gi seg kjappere også (for de som skulle være så heldige å ikke få det med seg så har jeg hatt en ukes forkjølelse med 2-3 dager med feber i forkant av EL de siste 3-4ppene).

Ellers så fikk jeg beskjed om at hvis jeg ikke var blitt gravid innen våren (lenge til og ikke så lenge til på en gang) så skulle jeg få henvisning til gynekolog for undersøkelser. Sa også at stress kan føre til lavere spermmengde, men at det sjelden gav så store utslag at man ikke var fruktbar lenger. Det er vel her jeg føler det ligger mest press, for både jeg og Øyvind er oppover ørene stressa på jobbene våre for tiden, og det er jo ikke så positivt. Meeeen, jeg klamrer meg til ordene jeg fikk på vei ut døra "det blir nok ikke så lenge til vi snakkes neste gang" - jeg måtte konsentrere meg litt for ikke å hoppe i taket av hverdagsglede :oD Og er det bare placebo som kommer utav det, så tar jeg gjerne i mot :o)

Det var min gode start på dagen - GUen var ikke så ubehagelig som den pleier å være heller, nå er det bare tid for litt kjedeligere ting - husarbeid :o( Men jeg skal være kjapp så jeg kan hente Matilde tidlig og så kan jeg nyte den fantastiske skapningen jeg har vært med på å skape allerede, kose meg med henne og gi en lang blaff i babymakingstanker hele ettermiddagen (og heller ta sengekosen litt før leggetid i dag i håp om at vi ikke er så trøtte, og mtp at EL er i komminga) :oD

Ha en fin dag alle sammen :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig da! :) Deilig å bli litt betrygget.. :)

Skrevet

Hei Yaddaline! Takk for at du deler dine erfaringer - føler at jeg lærer masse her inne hver eneste gang jeg er innom (hver dag..), er bare i 2 pp, ingen barn fra før. Hyggelig å lese om koselige opplevelser i denne prøvetida. Lykke til!

Skrevet

Denne dagen blir bare bedre og bedre!! Selv om hagla slår i vinduene og regnet øser innimellom :oD

I går jobba jeg full dag og vel så det (skulle egentlig jobbe fra 10-20.30, men så skulle vi ha møte for oss avd.ansvarlige 9.15, og etter det ble det innkalt til hastepersonalmøte etter åpningstid, så jeg endte med å være på jobb fra 09.00-22.30 - bah), og da jeg kom hjem var gubben litt bekymra (jeg hadde ikke nådd gjennom på tlf tidligere for å gi beskjed og så ble det så travelt at jeg ikke fikk mulighet), men trodde at møtet jeg hadde snakka om (det på morran) skulle være på kvelden i stedet så han hadde ikke forgått av bekymring heldigvis.. hehe. Men, til poenget; han ville vise meg firmagavene han hadde fått på jobb den dagen (jobber i anleggsbransjen og alle kundene dukker som regel opp med noe til de ansatte) - først en flaske konjakk (hvert år, begynner å få en stor samling siden vi aldri klarer å drikke den opp, hehe), en ståltermos med firmalogo, og så en innpakket greie som han sa "tror du må åpne den, kenneth åpnet den på jobb og det var noe Menu (kjøkken)-greier". Åpner den og hva ser jeg? Ny mobiltelefon!!! Den jeg har ønsket meg og mast om, men egentlig tenkt at jeg aldri fikk fordi den egentlig er litt i stiveste prisklasse!! Og så sier han at han hadde bakt pizza som jeg egentlig skulle få når jeg kom hjem, men så var jeg jo hjemme så sent... Skjønne, skjønne mannen!! Bare så det er sagt så setter jeg ekstra pris på sånne ting, for han er ekstremt lite romantisk, og kommer bare på sånn "ekstraservice" en gang i året eller sjeldnere...

Var fortsatt litt stressa pga hastepersonalmøtet, og generelt sur på jobb, og for opphisset til å få sove. Sover da ca 3 timer i natt, og skal opp på GU tidlig (se innlegg tidligere i dag om lege). Får positive nyheter der, og går hjem for å vaske hus. Når jeg skal starte å vaske så ser jeg jo at hele 1.etg er helt shinet (dvs ryddet, men alltid når gubben rydder så er det bestandig noe igjen - støvler i gangen, smuler på kjøkkenbenken og sånne småting). Jeg kan bare vaske uten å måtte rydde i en time først!! Det skjer "aldri"!! Og pizzaen står fortsatt klar til steking i kjøleskapet! Jeg var klar til å juble før 12 i dag...

Mens jeg sitter og sender et par jobbsøknader (nå tar jo denne prøvinga så lang tid at jeg kan jo liksågodt prøve meg på noe annet) kjenner jeg noen kjente, men litt uvante stikk i magen. Løper på do og tisser på et glass.. Stikker oppi en EL-strips og hva skjer? POSITIV! På dag 13!! Normalt er EL på dag 18 for meg! Iiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!! Jeg er ekstatisk!

Nå skal jeg bare lage handleliste, løpe innom postkontoret og poste noe til ei venninne, og så skal jeg hente snuppelupp.

O'Harmoni! Gode vibber spres villig vekk :o)

Syter vanligvis så høyt når jeg har det kjipt at jeg må brøle litt ekstra når dagene er gode for å veie opp litt (noe en kompis holdt veldig med meg i - usikker på om det var mest pga sytinga, hehe)...

Skrevet

...jeg ler meg ihjel...

"se innlegg om lege lenger nede" - det er jo dette innlegget jeg skriver under.. *klaske neven i panna*

Skrevet

Hei på deg kjære Yaddaline......

Føler liksom på meg at nå må det skje noe med dere snart...

All denne positive omtanken, legebesøk med positivt utslag og ikke minst Positiv EL-test sånn midt på dagen...

Håper vi alle kan lese at du har blitt gravid denne pp....

(Kunne du bedt mannen din sende noen "ryddetanker" over til min? Ikke at jeg skal klage over at sambo ikke er flink til å rydde etc., men hadde vært artig og kommet hjem en dag og at ingenting hadde ligget strødd liksom)

Skrevet

Ja jeg syns også det begynner å bli på tide. Jeg er jo kjent for å være ganske utålmodig så jeg syns egentlig jeg har vært flink som ikke har gått opp i røyk enda :oD Juhu mente jo også at jeg kom til å bli gravid før jul, og det må jo være nå *krysse fingre*

Ryddetanker skal bli, såfremt de bare formerer seg og ikke forflytter seg ;o) Han var litt morsom i kveld da - jeg tørka over benkene på kjøkkenet og satte tallerkenene etter middag inn i maskina - så sier han "ja, nå må du gjøre det like fint som det var i går kveld". Søtt da, siden det vanligvis er et utsagn som kommer fra meg til ham og ikke omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...