Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke når det er nomalt å begynne med ting.,., men han krabber\sitter\står, og går når han holder i bordkanten osv. han kan si mamma og pappa.. og så kan han å kysse oss på kinnet. :) utover det er en han en fredelig fyr som helst sitter rolig å kikker i peke bøkene sine. bygger kanskje litt med klosser, og babler på grugle-språket sitt hele tiden. veldig blid og fornøyd. ;)

Skrevet

Min er 9 mnd. da, men han kryper, sitter og står og holder seg i bordkanten etc. Drar seg oppover etter ting.

Han sier maaa-mma og pa-pa, men ikke bevisst. Sier maaa-mma når han gråter da.. Og snur seg etter oss når vi spør hvor den andre er.

Han kan vinke, klappe sånn delvis, slå i bordet, spille på slurva og susse..

Og han danser etter musikk.

Prøver også å si ord etter oss, men han forstår ikke settingen enda da..

Han smatter også når han ser mat eller ser andre spiser, tygger tyggegummi osv. hi hi..

Ellers er han blid og fornøyd, også av den litt mer bedagelige typen tror jeg.. En skikkelig sjarmør da, hi hi...

Skrevet

Min jente er 9 1/2 mnd.

Hun kan ikke sitte alene, men hun krabber.

Hun kan heller ikke stå opp etter noe.

Hun slår på alt,inkludert meg, lurer fælt på hvordan jeg skal få henne til å forstå at man ikke skal slå etterhvert....,hun sier mamma og pabba=)

Dette er ikke den bedagelige typen, her er det full fart eller sove som gjelder.

Hyler og bråker mye, har masse tempramang og blir fort sint hvis hun ikke får til ting.

Men det er også masse smil og latter.

En kjempesøt vilter jente som elsker mat =)

Skrevet

Snuppa er 10 mnd og krabber/sitter og står. Går ikke rundt bordet enda (beveger seg litt jo, men kan ikke kalle det å gå tror jeg...)

Hun kan si mamamammama og papapappapa og dada og aaaaaaaaa og iiiiii

Hun er i full fart hele tiden, og sitter sjeldent i ro. Men liker av og til å plukke ting ut av lekekassen, og pirke litt på bamsen sin.. bøker er også spennende - men å putte i munnen..

Hun er stort sett blid og fornøyd, men begynner å bli litt skeptisk til fremmede....

Skrevet

Gullet vårt er 10 mnd, og hun krabber, sitter, klapper, vinker, viser hvor stor hun er og prøver med alle krefter å dra seg opp langs TV-benken.:-) Hun sier mamma og dadda (pappa, tror vi:-) og ittdai (tittei..) Her er det full rulle dagen lang. ALT skal undersøkes nøye og hun liker best å være der hvor vi er. Og hun har begynt å ta initiativ til kos selv, og det er bare så skjønt!!! Blei visst en lang skryteliste, dette her...:-)

Skrevet

Godgutten min er også 10 mnd, og han krabber, sitter selv, og går langs møblene. Har stått alene i fem-seks sekunder et par ganger. Han kan vinke, vise hvor stor han er, og sier mamma, godt, tittei (dideeei), takk (taitt...), og der mens han peker.

Ellers er det så full rulle at jeg ikke vet min arme råd, nesten. Skulle ønske han var LITT mer bedagelig og kosen, jeg, da. Men det kommer nok! :-)

Skrevet

Min datter på ti mnd er veldig aktiv. Hun kan sitte stå alene, gå rundt bordet.Hun kan klatre i bokreolen:-s Hun løper når vi holder henne i hendene. Hun er ingen tolmodig sjel:)

Hun kan vinke, klappe litt, spille på slurva.

Hun kan ikke peke. Hun har heller ikke tålmodighet til å sitte å leke med klosser, putteboks ol. Det må skje noe hele tiden.

Hun kan si mamma, pappa, hadet . Sier ja og nei, men tror ikke hun skjønner det helt.

Skrevet

Jenta mi på nesten 10 mnd (neste uke) kan sitte selv, krabbe og stå. Hun er turbo hele dagen - men koser seg veldig med puppen. Hun sier dadadadadadadadadadadada. Hun elsker å rive ut sider i mammas bøker fra bokhyllen.

Hun begynner å hylskrike hvis jeg forlater rommet.

Hun ler masse når jeg kysser henne på magen. Kilen ja.

Hun har begynt å interessere seg for musikk mer og mer. Lytter oppmerksomt.

Skrevet

Jeg glemte jo nesten det viktigste - han danser hele dagen!! :-) Vrikker på hoftene, rister på hodet, og knekker i knærne. Det er helt priceless.

Skrevet

ser at det gjennomsnittlig sett på denne tråden er likt hos barna da :) det er jo fint! alle barna deres høres så koselige ut ;) takk for at dere skrøt av deres små vakre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...