Gjest Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Min er 2 mnd. Denne natten: Han fikk ikke sove før nærmere 01.00. Sov i vuggen. 03.00 voknet for pupp, jeg stod opp og puppet i stuen. Ferdig og lagt i vuggen igjen 03.20 05.00 våknet igjen, jeg gav opp å amme sittende og la han ved siden av meg i sengen, han diet litt og så sovnet vi begge to. Så har jeg ammet litt innimellom helt til nå. Han sover i sengen min fortsatt 08.20 og jeg er oppe og leker med eldsten. Skulle virkelig ønske jeg ikke hadde lagt han ved siden av meg, for da får jeg så dårlig søvn. Hvordan så deres natt ut?
Møøø Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 La oss 23.15, da hadde hun sovet 1/2 time i fanget mitt... Hun våkna 03 for pupp og sovna igjen med det samme, så våkna hun 6.30, hvor jeg tok henne opp i min seng og hun sover der enda nå 8.20. Hun er 2,5 mnd )
Aga:-) Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Min natt var slik: Ingeborg sovnet ca 20.30, og sov til 23. Fikk pupp. Sov vdere til 00.24, fikk pupp, sov til 01.38 og fikk en liten tår. Etter det sov hun overrasende nok til kl 03.16, fikk litt mat, og så sov hun (overraskende nok igjen) til kl 05.05. Sov videre etter litt mat til klokken 06.15 hvor vi sto opp med resten av familien. Hun er 4 mnd i dag. Klokkeslettene er helt nøyaktige, fordi jeg skrev dem opp i natt bare for moro skyld.
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 zzz.hoff ja.... Thor fikk siste kveldsmåltid kl 23.og pleier sovne da.men ikke i går nei...her var det gøy,jiiihaaa =0) sa du våken...ble vel stilt rundt 24.30.og da sov han til 5...smokkedytting frem til rundt 6,20.da sovna jeg....å ble for sein til skolebussen....jækh.men tror di rakk skolen. har vært fryktelig flink di siste nettene,sovet opp til 12 timer,så jeg klager ikke.men trøtt er jeg,hehe.han er 3mnd nå,klumpen min =0) ps...han sover ennå....=0
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 hm... Sovnet 1830. Våknet 1855 Bysset Sovnet igjen 2000 våknet igjen 2030 pupp Bysset Sovnet igjen 2150 våknet igjen 2330 Ga henne til pappaen (jeg er ikke i form og måtte sove) Sovnet igjen 0100 våknet igjen 0230 pupp Sovnet igjen og våknet igjen ca 100 ganger, tilsvarende antall ganger byss og pupp. Tror hun er inne i en vokse/utviklingsperiode for tiden, da sover hun alltid skikkelig dårlig om natta, men tar det igjen om dagen. Er 4 mnd om litt over en uke.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 12. desember 2006 #6 Skrevet 12. desember 2006 Hm. Jeg glemte en pupping mellom 2030 og 0230, selvsagt.
Aga:-) Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Høres ut som vi har det relativt likt, Dodge. Det blir bedre. Mitt mantra.
accogliente-fikk en gutt- Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Min blir to mnd nå på torsdag Føler at jeg har hatt en kjempefin natt. Han sovnet på fanget etter pupping klokken 2100, la han inn i sengen sin og der sov han til klokken 2200. Etter mye byssing og pupping så sovnet han igjen i sin egen seng klokken 2400, da la jeg meg også. Så våknet han litt over 0600, ammet og skiftet bleie. Klokken 0700 sovnet han igjen og han sover fortsatt De siste nettene har han ikke sovnet før i 2-3 tia så at jeg kunne legge meg klokken 12 i går var supert, jeg står alltid opp igjen etter at han har hatt sin første lange søvn og dermed sover jeg ca. 5-6 timer hver natt i strekk synes jeg har vært heldig. Også får jeg jo gjort unna alle husting mens han har sin andre lange søvn sånn som nå.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Denne tråden passet meg veldig godt i dag, godt å se jeg ikke er alene! Natten min med min straks 4 mnd gamle tulle var vel ikke så uvanlig, men når mamman er forkjølet med hodet "fult av bomull" er ting litt mer pes.. Pupp og legging klokken 18, mat 22.30, mat 01.30, mat 02.30, mat og to bæsjebleier klokken 03, hun er våken - ler og skravler til nesten 04, våken og opp og hoppe dagen begynner 06.30. Jeg ønsker meg mer søvn til jul;)
Hoppetussa Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 kl.21- Ingrid sovnet kl 07- Ingrid våknet! (ca kl. 01, 03, 04, 06 - mamman våknet og dro dyna vekk fordi hun hadde dratt den over hodet) Hun er 4,5 mnd. Har dere noen gode tips for å feste dyna i ei vogge? Hjelper ikke å stappe dyna under madrassen, klesklyper bråker sånn når hun ligger urolig at hun våkner av det selv og holder ikke hele natta...
mia:) Skrevet 12. desember 2006 #11 Skrevet 12. desember 2006 vel, jeg ser vel at vi har luksus-baby jeg-- han har siden han var ca 2 mnd gammel sovet fra klokken 19 00 til 07\08 på morgenen etter.. bortsett fra periodene da han har lært å rulle\sitte\stå, da har han i søvne gjort disse spennende nye bevegelsene og våknet.. men bare gitt han smokken og så sovner han igjen... ser jo at vi er en smule bortskjemte, meen, jeg liker det han er 10,5 mnd nå.
Anonym_her_inne Skrevet 12. desember 2006 #12 Skrevet 12. desember 2006 Min fantastiske lille drømmeprins sov hele natta=) Han blir 6 måneder til helga.
børdi Skrevet 12. desember 2006 #13 Skrevet 12. desember 2006 har jente på 3 og gutt på 7 mnd De la seg vel halv åtte tiden begge to. legging gikk greit. kl 11 akkurat da jeg skulle legge meg var eldste våken, sovnet igjen til slutt og fikk lagt meg ved 12 halv ett tiden. kl ett var eldste våken igjen, og kom inn på rommet vårt ørten ganger, og jeg fulgte tilbake i senga hennes.. hun sovnet til slutt ved halv fire tiden..:-( Rakk nesten å sovne igjen jeg da, og så var minsten våken i 4 tiden, fikk mat , og sovnet til slutt kvart over 5. Da var jeg så stresset i kroppen og vondt i brystet at jeg ikke sovnet før nesten 6, selv om jeg var aldri så sliten og trøtt. klokka 7 var det morgen, sånn går HVER natt her i huset:-( syyyyyyyyyyyt.
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 12. desember 2006 #15 Skrevet 12. desember 2006 Jepp, bortskjemte vi og har jeg merket! Lill-berta er 3 måneder og sovner kl 19, våkner ved kl 05 for litt mat og stell, sover så videre til ca 09....idag sover a enda nå faktisk...) Jeg har slutta å spilt på lotto...vi har allerede vunnet!
akt80 & Sara Emilie Skrevet 12. desember 2006 #17 Skrevet 12. desember 2006 vi har det jammen godt ser eg.. ga hun melk klokken 21, la hun, hun sutret for var over trøtt... satt 10min ved sengen hennes og roet henne ned. Våknet klokken 09 igjen. Men eg sovnet ikkje før 4 i natt, sovnet på sofaen i går mens hun tok seg en lur.. det skader virkelig døgnrytmen min:(
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #19 Skrevet 12. desember 2006 Æsj, natten i natt var ikke noe morsom. Gutten min på 7,5 mnd. la seg kl. 19. Våknet kl. 01 og var våken til 03. Turner og krabber i senga, vondt i gommen og etter å ha vært våken så lenge, veeeeldig sulten. Prøvde Dentinox 1 gang, han sovnet for å våkne igjen 5-6 min etterpå. Ga han på ny Dentinox, han sovnet igjen for å våkne etter 5-6 minutter igjen. Til slutt ble det Paracet, fordi han har så vondt i gommen også ble det en flaske med melk...argh. Han som sluttet med nattmåltider for 2 mnd. siden. Håper ikke dette skaffer dårlige vaner. Dette er 2. natt han har holdt på sånn pga smerter i gommen, men så trøtt som jeg er om natta så har jeg ikke skjønt det før det har gått lang tid. Han klager ikke så mye i begynnelsen, men så etter hvert blir det klaging og gråting og intens gnaging. Hvis det samme skjer i natt så tror jeg det blir en paracet i rumpa med en gang, så slipper vi å holde på sånn i mange timer for så å være helt ødelagte begge 2 dagen etter. Han våknet igjen til vanlig tid, kl. 07.55. i dag morges.
meg tjohei Skrevet 12. desember 2006 #20 Skrevet 12. desember 2006 jenta mi er 4mnd akkurat. *ble lagt kl 19oo, men slet litt med å finne roen,sovnet kl 1935 *våknet 2230, men sovnet igjen med smokk og stryk over hodet. *våknet igjen 2300 og var sulten, fikk pupp, noe som er helt nytt de siste dagene, pleier og kunne sove til 02-03 tiden, hva kan dette komme av? *sov til 04oo og fikk pupp, sov da til og fra, med mye uro til klokken 07oo, tok henne over i min seng, lå da og fjaset til ca 0730, fikk pupp og sovnet ved puppen og sov til 0835. godt og se at det ikke bare er vi som sliter med urolig barn om natta=)
Raffna Skrevet 12. desember 2006 #21 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har noen klyper som er laget for sprinkelseng som jeg fester dyna med. Klype med runding som kan bendes rundt en sprinkel på hver side - genial. Nå har han brukt dem i så mange måneder at når jeg nå gikk over til større dyne, så drar og herjer han ikke i den lenger, for han er vant til at den sitter fast :-) Han er 10 mnd. Jeg vet ikke hvor klypene er kjøpt, har arvet de selv, men hør på f.eks. Babyshop.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 12. desember 2006 #22 Skrevet 12. desember 2006 Hun sovnet ca kl 21, og nå er det vel på tide og ta morgen stellet, hører hun ligger å snakker og koser seg i senga nå.) Hun er 4 mnd gammel.
Jerry 82 Skrevet 12. desember 2006 #23 Skrevet 12. desember 2006 Gutten min på 6 mnd har vært litt urolig siste kveldene, legger seg som oftes i 19-20 tia, men igår var kl 22.00 før han roet seg. Han bruker å få et nattmåltid mellom 2 og 5 engang, men hoppet over det inatt! gjør det avogtil, og det er veldig godt tre uthvilte som våknet av sambos vekkerklokke imorges, og vi sov litt til etter at han dro på jobb. Ca hal 9 var det morgen! Vanligvis legger han seg 19-20, mat en gang mellom 2 og 5, litt sparking av dyne, spytter ut smokken og annen knuffing iløpet av natta, morgen 7-8 tiden. Ingenting å klage på! Men vi sov ikke første 3 mnd pga kolikk, så vi driver fortsatt å tar igjen Min sympati til dere som ikke har sovet inatt, vet hvor slitsomt det er! Hele dagen går ut på å få seg en liten blund på sofaen!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 12. desember 2006 #24 Skrevet 12. desember 2006 kryss i taket.. i natt sov han godt:) la seg kl 20. sutra et par ganger før jeg la meg i 23 tiden. ga han sutten. normalt spiser han 1-2 ganger pr natt. i natt var jeg helt i ørska, ga han sutt hver gang han lagde lyd. først kl 0600 ga jeg han mat. la han tilbake igjen og kl 0730 spør faren: høre du ikke ongen ??? han lå bare og skravla og lagde go lyder:) da sto vi opp alle sammen!! men denne natta er et utskudd i forhold ti andre da han er så urolig at jeg tar han over til oss, og han blir enda mer urolig....
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #25 Skrevet 12. desember 2006 Ja, i natt telte jeg at han våknet fire ganger etter klokka 23...altså han fikk mat klokka 23 og så fire ganger etter det før vi sto opp kvart over åtte. Vet ikke tidspunkt for når han våknet, var altfor trøtt for å registrere det. Han sover som regel noen økter i egen seng, men havner over i vår seng etterhvert. Da blir det mer søvn synes jeg, men litt mer "lett" søvn da. Ikke så lett å vite hvorfor han våkner så mye, men jeg prøver å innføre grøt nå om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå