Gå til innhold

Åleby! Nina!


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

Hei, så dere på terminlista!

Dere har termin ca en uke etter meg, men regner med å gå på overtid jeg (evig optimist) bl.a fordi termindato er noe usikker pluss pluss..

 

Men dere regner med å føde på Tønsberg?

Jeg sliter mellom valgene Kongsberg/Tønsberg.

Kongsberg er nærmere der jeg og mannen min bor, Tønsberg er nærmere der hvor alt av familie bor..

 

Er usikker jeg, glad det er litt tid igjen til å bestemme seg!!

Hvorfor vil dere på Tønsberg?

 

De har jo godt rykte på utstyr osv,

men litt dårlig rykte på jordmødre (men det er noen år tilbake da..)

Mens Kongsberg har lite moderne utstyr (tar ikke fortidligfødte feks) men "personlig service" er visst et pluss på steder der det ikke er så mange fødsler..

 

Noen grunner til at dere har valgt som dere gjør?

Haha, hvem vet. kanskje ender vi opp skrikende i rom ved siden av hverandre til sommeren!?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei:) jeg bor i larvik og det er veldig mange som velger skien,men jeg tror at tbg.sykehus er vel så bra.også ligger det i vestfold.de har helt ny fødeavdelig.har hørt at det er dorlig der jeg og,men det var sikkert før som du sier.nå vet jeg ikke hvordan det er i kongsberg da.er det mye lengere til tbg? koslig og se et innlegg med mitt navn på ,hehe :) kanskje vi ses til sommeren da.er jo mye mulig det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i telemark, men kommer fra vestfold, og vil gjerne flytte tilbake dit så fort som mulig etter fødsel...

(dvs at jeg nok venter et halvt år..)

Familien min bor i Tønsberg, og ettersom jeg har sommerferie ved forventet termin, hadde det jo på sett og vis vært hyggelig å være hos dem og vente fødsel der. er mye kortere å kjøre ti minutter til sykehuset derfra, enn en halvtime over fjellet til kongsberg herfra..

 

Er skeptisk til Tønsberg bl.a pga at flere har negative opplevelser med at de er så upersonlige og stressa, i tillegg til at de hadde en meget høy statistikk for barn med fødselsskader/CP. Men det er vel strengt tatt 15 år siden den virkelig høye statistikken, så jeg antar at den jordmora ikke jobber der mer?!

 

Mannen min ønsker jeg skal føde på Kongsberg for da kan vi reise HJEM når vi slipper ut, mens det blir litt lengre å kjøre hjem til oss selv fra tønsberg..

spedbarn skal vel helst ikke sitte så lenge i bil skal de det da?

 

Vel.. mye tanker her. Men hadde det ikke vært rasende festlig og en putselig traff en medBIMmer på føden? hihi

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da.har ikke hørt om det greiene der jeg.det var jo ikke så bra da....hmmmblei jeg skeptisk gitt.

tror barnesetene er sånn at de omtrent ligger i dem og jeg tror ikke det er farlig.men jeg tror ikke de ska sitte så lenge.tror jeg da.er litt grønn enda.:)håper ikke hu jordmora jobber der mere da hvertfall.

kult og møte noen med omtrent samme termin og samme plass nesten da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, litt tøft er det jo:)

hvor gammel er du?

 

Jeg er 22, blir 23 før ungen forhåpentligvis POPPER ut:)

 

Nei, det er som sagt 15 år siden den store "flowen" så jeg antar at denne personen ikke jobber der mer. men det gjør meg litt skeptisk likevel... kan ikke noe for det.. Men ikke meningen å skape noe hysteri, jeg tror ikke denne personen er der mer.

 

Har jo tross alt en fetter og 4 velskapte tantebarn som alle kom seg trygt og godt gjennom fødsel der!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vintersol m/bolle i ovnen..

Puh, for et langt nick du har! Men det er jo hyggelig da.

Jeg velger vel Tønsberg fordi jeg bor i Horten. Vi skal mest sannsynlig flytte til vestlandet rett etter fødselen, og venter p.g.a. barnehageplass til da3-åringen.

Som du helt korrekt nevner har Tønsberg fått litt kritikk for jordmødrene. Jeg skal ikke klage, for jeg fikk så mye epidural sist at jeg bare lå og takket og strøk henne på hånda.. Det var visst litt for mye, fikk jeg høre da den nye kom på vakt.

Det jeg er/var mest kritisk til var de på barsel. Som urutinert følte jeg at jeg fikk dårlig oppfølging, og at jeg maste dersom jeg henvendte meg til dem. Men det kan selvfølgelig være usikkerhet blandet med hormoner som gjorde at jeg følte det sånn.

 

Nå har de jo fått helt ny føde-/barselavdeling siden den gang, så jeg regner med allerede fine fasiliteter bare har blitt bedre. Det alternative sykhuset på vestlandet har jeg bare hørt dritt om, så det holder jeg meg helst unna....

 

Det er jo først og fremst veldig hyggelig, da, at vi har slått følge fra ass.befr. og inn hit. Alle andre der inne er hjertelig velkomne.

 

Håper alt er bra med deg/dere. Vi får holde kontakt fremover.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi

Er jo greit å bare skrive Vintersol feks da..

jeg orker ikke skrive /m spire osv på alle som har masse sånne ting etter nicket sitt.. hehe

 

Jeg har også hørt litt negativt om barselavdelingen, det er jo dette som skal være så bra med Kongsberg da, at du får så god støtte og oppfølging etterpå..

 

men jeg vet sannelig ikke jeg.. når må man bestemme seg, egentlig?

 

er mange som tror at jeg har vært på ass.befruktning, men det har jeg ikke. tror det er hun som heter VinterKyss eller noe? Uansett er alle på ass. befruktning hjertelig velkomne inn hit ja! :)

 

Håper alt står bra til med deg! Vi nærmer oss 2.tri med stormskritt!!

 

(er du fra Horten, forresten? hvor gammel er du? :) jeg er hortensjente i hjertet jeg da.. )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen vintersol,er litt treg med og svare jeg. jeg er 85 mod .21år.så da er det ett år mellom oss da:) har du vært kvalm og så¨nt eller???jeg har vært onkli dorlig..men det virker som det gir seg nå,deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har egentlig vært lite kvalm. eller, det spørs sikkert hvor en har smertegrensa si? Har jo merket at ting skjer i kroppen sånn etterhvert, og matlysten har vært veldig opp og ned, etc,

men jeg vil si selv at jeg har vært veldig lite plaget med kvalme.

 

Er trøtt så det holder da!

 

syns faktisk jeg har blitt dårligere nå som jeg nærmer meg 2.tri, det er litt kjipt! Men håper at jeg kanskje kan finne finformen igjen nå snart! hjelper sikkert med litt juleferie!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...