Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #1 Skrevet 12. desember 2006 Min datter på 3 1/2 måned vil plutselig ikke sove om kvelden lenger. Hun sovner som vanlig men våkner igjen og gråter etter kanskje 20 minutter. Så sovner hun igjen kanskje 2 timer senere etter mye byssing. Våkner 20 minutter senere igjen og gråter. Hun har aldri gjort dettet før. I natt har det vært slik hele natten. Vanligvis har det gått bra å bare gi henne puppen når hun våkner (og hun har aldri våknet og grått!), men nå må vi stå opp og bære henne i søvn for hver gang hun våkner og gråter. hVA ER DETTE?
Gjest Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Det kan jo selvsagt være mange ting (tenner, begynnende forkjølelse...), men hvis du ikke kan se noen grunn er det sikkert 4-måneders syndromet (uttrykk oppfunnet av meg Det jeg mener er at dattera vår, som var en sovedukke plutselig ble mer urolig rundt denne alderen, og det har jeg hørt om mange babyer som blir. Enten er det at de blir mer bevisst på den spennende omverdenen og derfor ikke klarer å roe seg, kanskje hørselen har utviklet seg bedre (akkurat som øynene, for i starten kunne dattera vår sove når storebror virkelig hylte, mne plutselig ble hun veldig vár for lyder) eller kanskje de holder på med å mestre en ting. Dattera vår roa seg noen hakk når hun hadde fått kontroll på det med å snu seg rundt. Det er jo selvfølgelig viktig å sjekke at det ikke er noen fysisk årsak, det kan jo hende at hun starter å bli mer sulten. Noen barn har behov for mer mat fra 4 mnd. alder (det også hadde dattera vår). Det er ganske frustrerende uansett.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Men på 3 mnd kontrollen hadde hun jo lagt på seg mye mer enn snittet, så hun får jo nok mat. Kan hun være sulten likevel? Og når hun ikke vil ha puppen når hun våkner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå