Gå til innhold

Hvordan klippe håret på en ellevill 2 åring som er "redd" saksa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret vokser og vokser, men det er ikke snakk om å få lov å klippe det. Han hyler nei og rister frenetisk på hodet når han ser saksa. neglene er ille nok, men håret tør jeg ikke. hvordan gjør dere det?

Skrevet

venter til min mor kommer jeg,,:-)

eldstejenta mi klarer ikke sitte i ro, men mommo greier å få klippet:-)

Skrevet

Gutten vår er også livredd saksa, vrir seg til alle kanter når vi skal klippe. Men sist vi klippet han, satte vi han fremfor TV'n og satte yndlingsfilmen hans på (lokomotivet Thomas). Da satt han musestille, brydde seg ikke om klippinga i det hele tatt! (Han satt på fanget til pappan.)

Til vanlig har vi pleid å klippe han på badet foran speilet.

Han er forresten 2 år.

Skrevet

Klipper mens hun ser på dvd'en med Lille rød traktor- da bryr hun seg ikke om saksa :-))

Skrevet

Barbermaskin?Skummelt om han skulle begnne å vi seg når du holder på med saksa..

Skrevet

VI har samme problem. Vi får ikke engang vasket håret for tiden, så min jente går rundt med superfett hår stort sett hele tiden. Sånn ca hver 10. dag tar vi en tvangsvask, og det både høres ut og føles som mishandling:(

Men hårklippen tar vi mens hun sover. Det blir kanskje litt skjevt og rart, men da retter vi det opp neste gang hun sover. Da slipper hun traumer, og vi slipper å være redd for å skade henne med saksa.

Jeg spurte frisøren min hvor man får kjøpt frisørsakser, men det var visst helt umulig for alle andre enn frisører..... utrolig kjipt, hva er de redd for egentlig? At folk skal kjøpe seg en saks å klippe selv? Så hvis noen har tips om skarpe, men butte sakser, kom med det!

Skrevet

En frisørsaks koster fra 500 for en dårlig en og oppover... (gjerne 4-5000) Vet ikke helt om det er så stort marked for det...

Vet Claes Olsson har noe de kaller frisørsakser, men hvor bra de er vet jeg ikke. Str er hvertfall grei.

Skrevet

vi får det til, men helt på hans premisser. En

dvd som han velger, pluss is... Da sitter han ganske lenge rolig og jeg får holde på. Sist jeg prøvde, hadde jeg så sløv saks at jeg måtte reparere det neste dag (altså to dager med dvd og is). Da vi kom hjem tredje dag, var det første han sa: - Klippe hår? :-)

Skrevet

Ehem.... gutten vår på 2 år er en vilter "bass" som IKKE skal klippe håret, han reagerer med aggresjon som bare barn med autisme kan.

Han blir så sterk at det er helt utrolig. Rett og slett farlig med saks i nærheten av han når han begynner å kaste seg rundt og blir helt hysterisk.

Gikk greit nok hos frisøren når han var baby.

Så nå har han langt tjafsete hår og "ser ikke ut", men luggen fikk jeg tatt her en dag mens jeg løp etter han.

Måtte bare, han hadde luggen nesten på haka.

Luggen er så skjev at det likner ikke pent engang.

(Veldig stilig på julekort :)

Men han er jo skjønn lell ;-)

Skrevet

Jeg har gjort meg den bjørnetjenesten å la han leke med en elektronisk duppedings. Første gang lekte han med telefonen min, de andre gangene har han lekt med en gameboy.

Sist jeg skulle klippe sa han: å så må vi hente den lille svarte pc'n (gameboyen altså)

Men så lenge det funker er alt bra:-D Kjøpte sakser på biltema forresten. De er ikke sløve ennå, men lugger selvfølgelig når han vrir på seg. Klipper ikke fasong, bare helt snaut inntil en kam (som med en maskin, men den er han livredd)

Skrevet

JEg har kjøpt frisørsaker på vita, bruker de på meg selv, mer enn bra nok for meg ihvertfall. ikke koster de så mye heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...