Gå til innhold

noen som kan muntre meg opp litt??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har termin 31.05 jeg:D

Skjønner hvordan du føler deg, jeg sliter med det samme. Tenker at dette har jeg lov til, og gjør det jeg må i huset når jeg orker. De fleste har forståelse for at en graviditet kan være tøff!

Selv sliter jeg med uante mengder med tårer hehe...

I løpet av 3 uker har jeg gått fra å ikke vite jeg var gravid, til å få beskjed om at jeg var 10 uker på vei. Noe som forrige torsdag viste seg å være feil, jeg var allerede 16 uker på vei!

Det skal ikke bare være lett å gå gravid. Hele kroppen forandrer seg, og følelsene er mange! Ikke glem å ta vare på deg selv oppi det hele :-)

Hei!

Vi må ikke glemme at det er en stor jobb vi gjør allerede. Vi "baker", som min samboer sier :) Vi er litt opptatt av å være flinke piker hele tiden og glemmer å ta vare på oss selv. Jeg skjønner at huset skal være rent og ryddig til jul, men husk at jula kommer fordi om ikke tak og vegger er vasket :)

Du er ikke alene !

Prøv å motivere deg selv postivt og ikke sett for store krav til deg selv om gangen.

Selv er jeg i samme situasjon (termin 20.06.07)

Jobber,går på BI har eksamen i disse dager,nyinnflyttet i hus uten bad!

(pusser opp)Pappeskeer overalt osv....Men det blir jul allikevel.

Det går bare så forbennet mye tregere om dagen og man blir forere sliten.

Har begynt å "premiere" meg selv - det hjelper og motiverer.

Be om hjelp er også et alternativ, som kan fungere.

Ellers så får man kappe litt av i svingene, man må jo ikke gjøre alt.

Prioritere det som er viktigst :-)

Lykke til - opp må man !

Annonse

Hei!

Du er i alle fall ikkje åleine! Ein har jo mindre energi når ein er gravid, og særleg i byrjinga, og det må du få lov til å ta hensyn til!!

Men no når eg har kome meg over kvalmen blir eg faktisk berre trøyttare og meire "blæh" av å ligge og vere lat, det blir liksom ikkje betre av å ligge i senga til klokka tre... Så kanskje det kan hjelpe med ein liten tur ut, sjølv om det føles ut som det er det du har aller minst lyst til i heile verda!!

Og ete vitaminrik mat, god frukt oppskoren i bitar, kanskje med ein dæsj vaniljesaus (eller vaniljekesam/yoghurt viss du vil vere sunn)

Det viktigaste er at du ikkje pressar kroppen din for langt, det er ein grunn til at den seier frå at "nok er nok" - prøv å ta litt av juleførebuingane etterkvart, treng ikkje pusse alt sølvtøyet på ein time, ta litt no og då. Du har jo to veker på deg!

Men igjen: Ein får meire energi av å vere i aktivitet, sjølv om ein har mest lyst til å late seg. Treng ikkje vere anstrengane trening, berre å vere ute litt, gå ein liten tur og setje seg i parken eller noko.

Håper du føler deg litt betre i alle fall!

hei

hadde ikke tenkt å ta julvasken så veldig grundig, men syns jeg må tørke støv og vaske gulv før juledukene kommer på. tak og vegger får vente til våren. hvorfor vasker vi når det er så mørkt ute?? ser jo ikke hva vi vasker.... og så har jeg så mye bedre tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...