Gå til innhold

Noen som kan gi meg noen råd prevansjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rart å tenke på at man må begynne med prevansjon egentlig, har liksom ikke tenkt så mye på sex de siste ukene, men ting blir jo gradevis som før igjen....

Jeg ble gravid med p pillen, så minipillen er uaktuelt for meg, tar ikke den sjansen igjen for å si det sånn... men er det noen som har erfaring med spiral??

Og når er det "normalt" å få igjen mensen?Det er snart 10 uker siden fødselen....

Skrevet

Det varierer veldig fra person til person når man får igjen mensen. Alt ifra 2 mnd til et år. Jeg fikk beskjed av jordmor at hormonspiral var det sikkreste... Så jeg valgte det. Den er jo litt dyr, men tror nok den er verdt pengene. Får mye mindre mensblødning også... og det er jo veldig greit... kan ikke si at jeg savner det...

Bestill en time hos legen, og diskuter det...

Skrevet

Hvor mye koster en slik spiral da? bruker en slik minipille nå men herregud så hormonell jeg blir da... blir man det av hormonspiral og kanskje?

Skrevet

Man kan bli veldig hormonell av hormonspiral også... Kobberspiral er sikkert og hormonfritt. Problemet der er at man kan få mye smerter og kraftige blødninger, men dette stabiliserer seg etter noe tid. Selv bruker jeg for tiden cerazette fordi jeg har nevnte problem med kobberspiralen, men cerazette er heller ikke problemfri. Mye bivirkninger dersom man er uheldig=(

Skrevet

jeg som skrev innlegget....syns det bare er skummelt å sette inn en spiral, helt nye greier vettu og det er skummelt!!!er liksom så mye bivirkninger!!!

Skrevet

jeg har satt inn spiral i slutten av august. må si at jeg erkjempe fornøyd. har alltid vært plaget med mye humørsvigninger ved ppille bruk. etter at spiralen ble satt inn har jeg ikke disse lenger. nå har jeg enda ikke fått mensen. men det er praktisk. man slipper å tenke på å ta pilla. det tok kort tid å sette inn spiral. litt ubahagelig.. men du har jo født!!!!

har aldri hatt så lite bivirkninger av noen type prevansjon.

betalte ca 1200kr for spiralen pluss innsetting. synes det er verd pengene når jeg ikke skal ha flere barn de neste 2 årene. og i tillegg slipper å tenke på piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...