Gå til innhold

Noen med erfaring med å ha en 3 åring og 7 mnd gammel baby på samme rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på å bytte rom med snuppa mi..hun er 3 år. Mitt rom er mye større enn hennes, og det hadde vært bedre for henne her inne.. men på rommet hennes, er det ikke plass til maya (baby)..

Noen som har erfaringer å dele?

Skrevet

Jeg har desverre ingen erfaringer å komme med, men jeg hadde aldri turt det med mine barn. Storebror er veldig glad i lillesøster og skal kose henne istykker samtidig er han sjalu og kan plutselig gjøre ting for å "skade" henne. Jeg hadde derfor ikke tur å stole på han. Men om din 3 åring bare er søt og forsiktig med babyen kanskje det går bra? Men jeg tror jeg ville ventet til babyen var litt større. Sover de hele natten begge to? Dersom den ene eller begge våkner vil de vel vekke hverandre og evt. våkne av at du kommer inn for å roe ned søsteren??

Håper du får noen gode tips!

Skrevet

Hei,

jeg har ikke akkurat den erfaringen du spør etter men, gutten min på 4 år deler rom med lillesøster som er 5 mnd. De har delt rom i 3 mnd allerede og det har gått kjempefint. Ingen av dem våkner om den andre griner, bortsett fra på morraen når de nærmer seg våken tilstand uansett. Storebror syns det er stas at han får passe på lillesøster om natta. Når han våkner på natta eller morgenen kommer han rett inn til oss. Jeg stoler ikke 100% på han, men soverommene ligger vegg i vegg og jeg våkner av den minste lyd. Må legge til at han er en kjærlig og forsiktig storebror når de "leker" sammen på dagtid.

Lykke til med valget!

Skrevet

Har nesten erfaring med det. Lillesøster var nok litt eldre da han flyttet inn til storebror,men ikke mange måndene. Det gikk kjempebra. De har vekket hverandre lite. Det er utrolig hvor godt de sover når de først sover. Det er som hun over sier at det er først på morgenen at de har tendens til å vekke hverandre.

Det er egentlig et større problem nå enn da de var så små. Nå er de 4,5 år snart 2 og veldig glade i å tulle og tøyse på kveldstid når de legges og de kan holde det gående ganske så lenge før de sovner. Men jeg tror at tryggheten de har ved å vite at den andre alltid er der også er virktig for dem.

Når et av barna er syke og krever litt ekstra om natta så har vi tatt ut sengen til det syke barnet og plassert den på vårt rom for å være helt sikre på at det andre barnet ikke våkner,samt at det er litt mindre arbeidskrevende å ha sykt barn på eget rom enn å ha det på et annet rom.

Men alt i alt har vi veldig gode erfaringer

Skrevet

Takk for erfaringer :)

Lurer fortsatt litt nemlig.. hmm.. vet ikke hva jeg skal gjøre ennå, men det finner jeg vel tidsnok ut.. =)

Skrevet

Har hatt mine 2 på samme rom fra minsten var ca. 8 mnd. Storesøster var da 3 1/2 år. Men det var en periode i starten at minsten måtte ligge på vårt rom til han hadde sovnet for så å bli flyttet over til storesøsters rom (vi har rom vegg i vegg). Dette var mest pga. at han gråt endel før han sovnet.

Nå er de 1 1/2 og 4 1/2 år og stortrives på samme rom. Begge legger seg uten noe tull og de koser seg veldig med å ligge på samme rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...