Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Storebror (5 år) har fått vannkopper i dag. Kan jeg ta m minsten på barseltreff i mrg, eller kan han også være smittet? Jeg ammer fortsatt, kanskje han er immun mot vannkopper foreløbig? Han er 11 mnd.
♡ A & E ♡ Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 han kan også være smittet og jeg tror ikke at han er immun selvom du ammer dessverre.
yasmina Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Ettersom man er smittsom 2 - 3 dager før utslettet bryter ut og frem til det tørker ut ville jeg nok holdt ham hjemme. Vannkopper er veldig smittsomt og han er ikke imun selv om han ammes. Har kanskje en redusert sjans for å få det, men hadde ikke gamblet på at han slipper unna,nei. God bedring!!!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Dattera mi fikk vannkopper når ho var 5mnd.. Søskenbarnet på 2 år ble ikke smittet,men noen kan være mer mottagelige! Og smitten kan henge i en stund før det bryter ut.. Vær ikke helt sikker på at minsten din er imun selv om du ammer!! Bedre at dem får det i ung alder enn senere!!!
laikrin Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Han kan nok være smittet, da amming ikke beskytter mot barnesykdommer. Var en baby på barselgruppa med vannkopper, som ble smittet av eldre søsken. Fordelen er at de ikke blir særlig syke når de får det i så ung alder.
ine73 Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Hvis storebror går i bhg er det vel sanns der han har fått smitten. I så fall vil det gå enda 10-20 dager før minsten får det. Jeg prøvde å smitte min 8 md med vannkopper for at han skulle få det lett, og skulle på gruppetreff på helsestasjonen rundt det tidspunkt koppene skulle bryte ut. Da sa HS at jeg bare kunne komme, hvis han ennå ikke hadde fått utbrudd.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Det var det jeg lurte på, om det var mulighet for å smitte de andre barna på barselgruppa. Han har ikke fått noen vannkopper enda. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå