Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Hei, Jeg har siste timen merket at magen strammer seg nederst i ca 1.min og løser seg opp igjen. Det er ca 6 min mellom hver stramming. Men det gjør ikke noe vondt er bare ubehagelig. Og rier skal vel gjøre kjempe vondt?? Jeg har termin imorgen. Har ikke hatt noen som helst tegn eller vondt til nå, men har siden igår kjent stikking i underlivet, også ubehagelig men ikke vondt. Jeg vil ikke mase på fødeavdelingen, synes de kan virke bitre og stresset. Plis noen her svar meg...
ejiec++ Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 fødsel oppleves forskjellig for alle. Ikke sikkert du er av dem som har så sterke smerter med en gang. Synes du skal ringe føden uansett jeg.
kokosbolle Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Er umulig for meg å si om det er rier eller ikke, men det høres jo hvertfall ut som det er en modning på gang. Du får se det an utover natten, du trenger uansett ikke dra noe sted før det blir vondt, eller at de kommer hyppigere (for jeg har jo hørt om de som har rier og full åpning uten at de har følt den helt store smerten, selv om jeg tror de hører til sjeldenhetene). Håper at vondtene kommer skikkelig, så du får kommet deg på føden ) Skulle du blir veldig usikker, er det bedre å ta en telefon for mye enn for lite. Lykke til )
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Kjenner ei som har hatt rier uten at de var særlig vonde. Og da hun endelig kom seg på undersøkelse til slutt (hun trodde jo ikke det var rier), hadde hun 9 cm åpning og ungen var ute 2,5 timer senere Så jeg ville kanskje tatt kontakt med føden selv om man ikke vil mase... I alle fall hvis det fortsetter å være regelmessig og intervallene blir kortere! Personlig er dette første gang jeg er gravid, så jeg kan ikke si noe om hvordan rier kjennes ut av egen erfaring... Lykke til! : )
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Tusen takk for svar jenter, dette betyr enormt for meg Skal følge med videre og håper det gjør kjempe vondt snart. Føles riktigere å dra til føden da. Vet ikke helt om jeg hører til sjeldenhetene, men det hadde jo vært morsomt å ikke få kjempe vondt og ha 9 cm åpning:o) Kryss noen fingre for meg, det er jo så fin dato å føde 12.12.06, og det er min termin:o) Men skal ikke håper for mye, kan jo være falsk alarm siden det ikke er vondt....
ejiec++ Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Uansett ønsker jeg deg lykke til - hold oss oppdatert :-)
kromis Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde slike sammentrekninger ved min første fødsel. Det gjorde ikke noe vondt, men de kom regelmessige. Dagen etter merket jeg ingenting, gikk på skolen men var der ikke så lenge for jeg var sliten... Våknet morgnen etter at vannet gikk, men det tok to timer før jeg fikk de vonde riene. Høres ut som om at det er noe på gang. Jeg fødte 6 dager før termin sist. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå