Gå til innhold

Det er så stille her inne for tiden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fulle juleforberedelser i alle hjem, eller er det andre forberedelser...;)

Her blir det nesten ingenting gjort, men i morgen og onsdag skal jeg ha fri, så da må jeg sette igang med baking og siste innspurt i julegavehandelen.

Jeg har vært ganske stille siste tiden jeg også, og har kjent en del på håpløshet og følt at jeg har villet legge hele prosjektet på hylla.

Jeg mistrives en del på jobb også, men har nå bestemt meg for at jeg skal si opp så snart mensen kommer ca. 19-20 des.

Tør ikke si opp før, for om jeg skulle være gravid (mot alle odds), så vil det være dumt å si opp en 100% fast stilling. Men denne tanken har jeg tenkt lenge... at jeg må prøve å holde ut i jobben til jeg blir gravid. Men jeg har jo enda ikke blitt gravid, og slik som dette orker jeg ikke å ha det lenger. Skal se det kanskje ordner seg om jeg får skiftet jobb og trives bedre.

Hadde også en deilig drøm her en natt, som jeg tar som ett lite tegn på at jeg ikke skal gi opp helt enda... Jeg drømte at jeg hadde fått verdens deiligste lille tulle, og alt var bare så koooselig. Når jeg voknet tenkte jeg at "jeg SKAL få til dette her"!!!

Håper dere andre har det litt bedre enn jeg føler meg akkurat nå!

Og at mange får juleønsket sitt oppfylt =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Smugs,

Jeg kjenner meg bare SÅ igjen i det du skriver!!! Er også i en jobb jeg ikke trives i - og jeg har ikke vært der så lenge heller. Ikke gi opp. Tenk på at det er høst og trist og grått og mørketid, og at vi går mot lysere dager. Og - drømmer SKAL gå i oppfyllelse i blant, spesielt nå når vi nærmer oss jul - When you wish upon a star og så videre - jeg satser på at juleønskene blir oppfylt hos alle snille damer her inne i år, så får vi noen å bake og stulle og stelle med i årene fremover.

Klem

Skrevet

Jo, det er nok litt stille her for tiden. Noe skyldes vel juleforberedelser men for egen del følger jeg nok litt linjen din -- er litt preget av håpløshet og oppgitthet i forhold tilprosjekt gravid. Nå er det snart 1 år siden vi begynt prøving og med en MA og en Sa i løpet av den tiden, synes jeg håper begynner å svinde.

Men jeg har begynt å leve mitt liv som jeg ikke kunne bli gravid i morgen. Synes det blir alt for slitsom hele tiden å skulle vente til neste mens med å ta beslutninger, fordi jeg lige vil sjekke om jeg nu skulel være blitt gravid. Ergo planlegger og handler jeg uten å ta hensyn til at jeg kan bli gravid; så får jeg heller endre planer om mirakelet skulle skje. F.eks. har jeg lenge ønsket å gå ned i tid på jobb, men ikke gjort det fordi det ville være dumt om jeg nå ble gravid. Men nå som jeg ser det drøjer og varer med den graviditeten, har jeg faktisk gått ned i 60% stilling. Vi planlegger også en lang reise til høsten 2007 selv om jeg i teorien da kan være høygravid - men så får vi heller revurdere når vi har fakta på bordet. Det tok meg lang tid å komme dit, men det er utrolig befriende å ikke hele tiden skulle tenke på hvis og om, når det nu ikke skjer likevel. Tenk på alt det jeg ikek har gjort i år -- alt som jeg takket nei til og utskudt fordi jeg trodde at jeg kanskje skulle kunne tenkes å bli gravid.

Skrevet

Stille stille...noen ganger tror jeg jeg er her alene. Det er nok en travel tid for mange, jeg tror også at en del henger sammen på msn og chatter der. Tenkte jeg skulle henge meg på der, men siden de mailadr. jeg har så langt består av for- og etternavnet mitt har jeg tenkt at det er lurt med noe bittelitt mer anonymt... så har jeg ikke somlet meg til å lage en ny.

Trist at du føler deg motløs, men det er jo ikke så vanskelig å forstå, kjenner på det selv innimellom, men det henger nok mer sammen med SA'en enn at jeg har prøvd så lenge. Jeg orker rett og slett ikke det en gang til, men så kan jeg ikke legge prosjektet å hylla fordi jeg er redd.

Det å sette verden på vent fordi man kanskje blir gravid er jo ikke så unaturlig, og du har jo barn fra før så du vet jo hvordan det er.

Jeg håper du lykkes snart Smugs, og at du finner en jobb du trives i. Det må jo være mulighet for det i et av landets vakreste byer...ü

Skrevet

det er så mye annet å tenke på, og dette gravidprosjektet fyller opp mye av tenkekapasiteten-må prøve å få plass til litt job og julegaver. Jeg kjenner også den bekymringen dere snakker om, tror ikke vi klarer å så mange runder med nedturer, så jeg håper vi alle slipper det.

Da er det greit å prøve å tenke på noe annet. I går lagde ungene pepperkakedeig og i dag skal vi bake og smake-det blir bra!!

Skrevet

Takk for god støtte jenter!!

Det er godt å høre at en ikke er alene med slike tanker =)

Denne gangen har jeg i hvert fall bestemt meg! Om mensen komme skal jeg skrive oppsigelsen pronte!

Klem til dere ;)

Skrevet

Kjenner godt følelsen av å holde på jobben til neste mann kommer. Det kan jo ta mange år ikke sant.

Da vi hadde ivf forsøk i sommer, tenkte jeg at går ikke dette nå, må jeg bare skifte jobb. Heldigvis lett å få jobb i min bransje nå for tiden, så jeg fikk ny og bedre jobb med en gang. Nå er jeg på 4 måneden i ny jobb... og i gang med fryseforsøk. Føler at det er litt på kanten, men på den annen side har jeg ikke tid til å vente, og jeg har tenkt å jobbe der lenge. Kanskje 7 år, da er ett års permisjon ikke så mye.

Hvis det nå blir noen graviditet da. Skal teste om noen dager. Tror mensen kommer i morgen.

Håper du finner en jobb du trives i snart. Så får arbeidgiverne ta det med på kjøpet. Nå er det jo flere og flere menn som også tar mange måneder permisjon, så forskjellene er ikke så store lenger...

Skrevet

Det er nok derfor jeg også kan vurdere å bare skifte jobb, fordi det ikke er så vanskelig å skaffe seg en ny....heldigvis!

Har jobbet en del år på nyfødt intensiv tidligere, og likte meg kjempe godt der, og jeg har allerede snakket med avd. lederen og fått beskjed om at jeg er hjertelig velkommen tilbake. Så det var godt å høre.

Så om jeg ikke er gravid denne gangen heller, setter jeg kursen ditimot! Kanskje jeg blir mer fruktbar av å jobbe med deilige, små nurk.

Noe jeg husker godt fra den jobben, er den delige lukten av nyfødte babyer. Den er bare såååå god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...