Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Min samboer fikk nylig vite at det står forholdsvis dårlig til med sædkvaliteten, så nå blir den nok assistert befruktning på oss. Lurer derfor på om noen kan tyde dette for oss:

I brevet fra står det kun 7,3 på volum, eller ingen andre resultater. Det står en kommentar:

"En god del motile spermier. < 5mill/mill. For få spermier til videre analyser. Ved assistert befruktning må det gjøres mikroinjeksjon. Kontroll anbefales".

Fastlegen kunne ikke tyde dette for oss, men jeg ringte Aleris (der hvor prøven er tatt), og de sa det var dårlig og at ass.bef. nok er det riktige.

Vi lurer jo på årsaken til dette her.. Noen som anbefaler Dr. Purvis?

Uff, dette er kjipe greier...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7428018-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg anbefaler Purvis for han er flink til å finne årsaken til den dårlige kvaliteten (selv om han ikke kan trylle...)

Tallene tyder på at hele sædprøven var på 7,3 mill. og at det var under 5 millioner sædceller pr. mill. (normalen er 20 - 100 millioner). Prøverør med mikroinjeksjon = ICSI, dvs. at en enklet sædcelle blir ført direkte inn i egget.

:-)

Takk til Anonimo og Snøfilla! Men vet dere hva et slikt dårlig antall kan skyldes? Vet at det er det Purvis kanskje kan finne ut, men lurer liksom på hva som er den vanligste årsaken....

Til Snøfilla: husker du meg igjen? Jeg har ikke vært så mye inne på disse sidene pga omstendighetene med meg og min helse, men har lest og fulgt med på deg litt da! Føler med deg, og håper det lykkes snart.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...