Gå til innhold

Noen som har eldre søsken som bruker briller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 4-års kontrollen ble det oppdaga at jenta mi ser dårlig. veldig skeive hornhinner, og må derfor bruke briller. Nå er jeg veldig spent på hvordan hun kommer til å ta det, om hun blir svimmel og uvel i starten, og hvordan det blir å bruke briller i det daglige. Er det noen av dere som har erfaring med deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har ikke barn som bruker briller, men en niese som har fått briller som ser ut som "colabunner". Hun fikk brillene da hun var 5 år og det ved en tilfeldighet ble oppdaget at jenten ikke kunne se. Hun har alltid blitt oppfattet som klumsete, alltid fallt hun eller gikk på ting. Hun var uinteressert i bøker og tv. Dette endret seg drastisk da hun fikk briller. Hun begynte gradvis med tilvenning og ville ikke ta dem av (naturlig nok, hun kunne jo plutselig se). Det gikk veldig fint med tilvenningen. Hun ble ikke dårlig, men foreldrene tok som sagt tilveningen gradvis. Nå har hun hatt briller i litt over 1 år og det er en ny jente vi har fått. Nå er hun med på alt, ikke faller hun å slår seg og hun er bli og glad. Bra at det er blitt oppdaget tidlig på din datter. Jeg forstår ikke den dag i dag at det ikke har blitt oppdaget tidligere at hun omtrent ikke kunne se.

Skrevet

min sønn har briller. Han fikk de da han var 2. Det har gått veldig greit, har ikke merka at han var plaga med noe da han begynte. I begynnelsen pressa mi han lite til å bruke de, men nå spør han etter de dersom han skal lese eller se på tv. han er snart tre år. Til vanlig kan han godt få det for seg at han ikke skal ha de på, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Han e lansgsynt og skjeler. han har +2 og +4

Skrevet

Gutten vår var 6 år da han fikk briller...

Han kom veldig seint til øyelege, så han var praktisk talt blind...Men utrolig nok var det ingen som merket det på han, selv ikke vi....

Da han fikk brillene, var han bekymret for at han skulle bli terget, men det har gått helt fint.

Jeg sa på spøk til ham at: når du får brillene på , så kommer du sikkert til å tenke...oii, er det sånn du ser ut mamma...

Det første han sa da han fikk de på var "-ååhhi, hvor stort alt ble..."

Det har gått kjempe fint med tilvenning, kun en dag da han fikk hodepine, og ett par dager hvor han var veldig trøtt og måtte legge seg tidelig.

Nå, ca 8 mnd senere, kan han nesten ikke se uten de, og er veldig flink å bruke brillene. Har i grunnen aldri hatt problemer med det.

Så det går nok helt fint med datteren din, det kommer til å bli en helt ny verden for henne.

Ønsker dere lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...