Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 På 4-års kontrollen ble det oppdaga at jenta mi ser dårlig. veldig skeive hornhinner, og må derfor bruke briller. Nå er jeg veldig spent på hvordan hun kommer til å ta det, om hun blir svimmel og uvel i starten, og hvordan det blir å bruke briller i det daglige. Er det noen av dere som har erfaring med deres barn?
Northernlights Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 1åringen min bruker briller. Ble oppdaget i sommer, og han er flink å ha dem på nesa. Han har taklet det fint. Vi brukte dem bare noen timer hver dag i begynnelsen.
M&T mamma Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Min eldste på 4 bruker briller pga sjeling. Han begynte med dem da han var 2,5 og har fra første dag vært veldig glad i dem rett og slett fordi at han merker at han ser bedre med dem og har mer kontroll på alt som er rundt ham. Nå har de blitt en del av ham. Jeg tror også det er en klar fordel å begynne før skolestart for da har ikke ungene rundt så mye "fordommer" mot ting som er annerledes enda. La jenta de få velge noen briller hun liker godt. Hun kommer nok til å synes at det er litt slitsomt de første dagene, men det går fort over. Lykke til!
Northernlights Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Hvilken styrke er det på brillene il sønnen din M&T mamma?
Northernlights Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 http://www.dinbaby.com/forum/thread/7280528
Monstermamma Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Eldstejenta mi begynte med briller rundt 4års-dagen pga sjeling(skjeve hornhinner) og langsynthet. Øyenlegen sa hun ikke kom til å merke forskjell med brillene, men det tror jeg hun gjør for hun har fra dag 1 etterspurt dem selv og vært VELDIG flink til å bruke dem! Hun klagde litt over vondt i hodet n periode etter at hun startet, men har ellers ikke hatt noen problemer!
M&T mamma Skrevet 14. desember 2006 #7 Skrevet 14. desember 2006 Da han begynte var det bare +1,5 i tillegg hadde han prisme på det ene glasset. Dette hadde ikke nok effekt,så nå har vi sluttet med prisme og har økt styrke til +3. Det ser ut til å fungere mye bedre.
Northernlights Skrevet 14. desember 2006 #8 Skrevet 14. desember 2006 Gutten min har +4,5 I forigårs fikk han nye glass, for de gamle var så oppripete.
Gjest Skrevet 14. desember 2006 #9 Skrevet 14. desember 2006 Ikke mine barn (hittil) men jeg brukte briller fra jeg var 4 til jeg var 8 år. Husker at det var uvant i starten og at de største ungene i barnehagen sa at jeg ville bli blind av briller og hvor sint mamma ble da jeg ikke ville gå med dem pga det... hehe. Men jeg ble jo vant til dem etterhvert! Knuste faktisk to par under lek, husker jeg. Jeg var langsynt og hadde også veldig skjeve hornhinner. Nå er jeg litt langsynt på det ene øyet og veeeldig nærsynt på det andre.
M&T mamma Skrevet 15. desember 2006 #10 Skrevet 15. desember 2006 Slik er det hos oss også. Han får nye briller nesten hvert halvår pga at de blir så oppripte.
kfb Skrevet 16. desember 2006 #11 Skrevet 16. desember 2006 Min gutt begynte med briller da han var ca. 9 mnd. gammel. Han sjeler og er langsynt. Det har gått utrolig bra. Han har aldri protestert på brillene og lar dem stort sett være i fred. Nå er han snart 17 mnd. og er sååå søt når han setter brillene på plass hvis de sitter feil på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå