Gå til innhold

12 måneder akkurat, og pepperkakebaking.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bake pepperkaker med min 12 år gamle nevø på lørdag.

Usikker på om jeg skal ta det etter veslejenta har lagt seg.

Får hun noe utbytte av pepperkakebaking?

Hun greier jo ikke bake, og å spise deig er vel ikke bra.....

Skrevet

Det skadar vel neppe å få i seg litt pepperkakedeig ein gong i året, men om ho vil ha så stort utbytte av bakinga tvilar eg på ja. Eg bakte rundstykker med guten vår då han var 14 mnd. Han smakte litt på deigen, kneip litt på den, og var "ferdig" (og blei utålmodig og ville ned) etter 5-10 minutt.

Eg vil tru at du og nevøen din vil få ei rolegare bakestund om dåke ventar til jenta di er i seng, eg hadde nok gjort det slik sjølv i alle fall.

Skrevet

Sikkert kjekt for den lille å knø og ta litt på pepperkakedeigen, men tror det blir kjekkere for dere hvis det blir etter leggetid :-)

Skrevet

kan du ikke bake med nevøen din etter hun har lagt seg, og heller spare litt deig til neste dag? for å "leke"-bake litt med henne?

bakte pepperkaker med datteren min på 13 mnd, og det var interessant i 5 min... :P men da fikk vi gjort det iallefall..hehe.

Skrevet

Jeg har bakt pepperkaker med Lukas (han er 13 mnd) veldig gøy med disse formene da,av mann og kone ;o)

....men det var nok deigen som smakte best ja ;o)

Skrevet

Jr. var i hvert fall med og bakte brød da han var 14 mnd. Han syntes det var stor stas. Han fikk lov å helle oppi mel etc. og å ta i deigen. Ulempen er kanskje at han er helt helta på baking.

Skrevet

Nei det mener jeg bestemt at hun ikke gjør...

Skrevet

Jeg har ikke tatt med Nikolay på selve bakingen, men ha skal få lov til å pynte pepperkakehuset sitt selv...

Blir spennende å se hvor mye av pynten som kommer PÅ huset... hehe...

Han er 1 år og 5 mnd...

Skrevet

Jenta mi på 13 mnd syntes ikke no særlig om bakinga, men når kakene var ferdig........nam nam.......Hun vet til og med hvilket skap de er i. Hun går å peker på skapet hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...