Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Sambo drikker flere ganger i uka. Ikke bare en øl, men en sixpack i slengen. Har konfrontert han med det, jeg synes ikke det er koselig at han stinker øl og er småslapp og rød i øya. Han drikker spes når han er sliten eller om jeg jobber kvelden, dvs når han kjeder seg. Hva gjør jeg? Har jeg grunn til å være brydd? Blir småsint når han drikker midt i uka jeg.
blond Skrevet 12. desember 2006 #2 Skrevet 12. desember 2006 Hva sier han selv om alkoholforbruket sitt? Hvis han ikke tar hensyn til hva du mener, så kan det tyde på at det er et problem. Uansett er det ikke noe bra at han bruker alkoholen for å slappe av. Hvis du ikke er konfertabel med alkoholforbruket hans, så bør du snakke med han om det. Har bare omgivelsene problemer med en person sitt alkoholforbruk kan det tyde på at han har et alkoholproblem.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #3 Skrevet 12. desember 2006 Selv blir han kjempe sint om jeg tar det opp med han og mener at herregud, det bestemmer han vel selv, om han tar seg noen øl eller ikke. Men seks øl på en time- halvannen er vel ikke normalt flere ganger i uka?? Han hadde en periode tidligere hvor han trodde han var avhengig og spurte meg om hjelp til å slutte. Da drakk han ikke på ganske lenge, kun av og til i helgene og skrøt av seg selv. Dessuten sa han også flere ganger- "også jeg som trodde jeg var avhengig- det var jeg jo ikke, jeg kan jo bare la vær å drikke, jeg MÅ jo ikke!" Og da var det liksom greit da, så nå er det på´n igjen. Jeg synes ikke det er koselig for merker godt på han når han har drukket. Selv mener han jo at det ikke er noen forskjell i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Jeg synes det høres ut som han har et alkohoproblem, jeg da .. Jeg ville gitt ham et valg meg og barna eller alkoholen.. Jeg ville aldri funnet meg i dette.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Høres ut som trøbbel i gjære her spør du meg. Også er de som drikker og har kanskje litt prøblemer med alkoholen ekspert på å gi deg skyldfølelse slik at det virker som om DU er overfølsom i forhold til alkohol. Nei, følg magefølelsen din.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Enig med de over her. Det er IKKE normalt å drikke så mye. De som har et alkoholproblem vil sjelden innrømme det overfor omgivelsene sine. Noe må gjøres! Det skylder du barna dine.
blond Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Kontakt al-anon, som er en forening for pårørende av alkoholmisbrukere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå