M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 du må ha det bra kjedelig når du legg deg oppi kordan å ka andre skriv!!!
M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2006 på innleggan her inne... "jentn" å ett eg skreiv... snakk om å ha lite å gjøre!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 E vel bære missunneli på dæm som e nord-norsk :-)
M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2006 ja antagelig eller en inngrodd østlænning som ikkje har vært nord førr sinsen-krysset, å rett å slett ikkje har peil..
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Vi skulle kanskje vært på kranglesiden nå. Jeg fikk også ¤kjeft" en gang jeg stokket om på noen bokstaver. E itj no å bry sæ om bestæmt æ mæ forr.
gerd Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Unødvendig å skrive slikt, men det er faktisk irriterende å lese når folk skriver på dialekt. Det er jo ikke innlysende hvilken dialekt det er før etter en stund og det er unødvendig å tillegge seg slike uvaner som det er å skrive på dialekt.
M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2006 hehe. latterlig! Beklage men eg skriv KUN på dialekt... så da får dokker heller la vær å lese det fremfor å klage å kommetere om dokker ikkje forstår!!!! å det e kje en uvane heller..... på skolebenken skriv eg godt bokmål, å ka eg gjør på fritia må da være min sak?! eller?!
Bromelia Skrevet 12. desember 2006 #9 Skrevet 12. desember 2006 Det er frivillig å lese innleggene her inne. Takler man ikke at noen skriver på dialekt, så får man lukke igjen øya og hoppe over... Verre er det ikke... enkelt og greit...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #10 Skrevet 12. desember 2006 Når du slutter på skolen og bare skal skrive dialekt skal jeg love deg at du blir elendig i rettskriving. Dette skal du lære videre til barna dine som igjen blir dårlige i norsk. Beklager, men slik er det. Det vitner om dårlig utdanning å holde på slik. Jeg lover deg at det er INGEN med med akseptabelt nivå på utdanningen/IQen sin som skriver dialekt.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 12. desember 2006 #11 Skrevet 12. desember 2006 "Jeg lover deg at det er INGEN med med akseptabelt nivå på utdanningen/IQen sin som skriver dialekt." Den var vell litt drøy?
Hoppetussa Skrevet 12. desember 2006 #12 Skrevet 12. desember 2006 Helt enig, jeg er faktisk norsklærer og ser mange skrivefeil i noen innlegg, men gidder da ikke å rette på feilene jeg! Det gjør jeg da nok av på jobb - hehe. Det er veldig synd når det kommer sånne useriøse innlegg her, jeg synes det har vært mange av de i det siste. Det er jo dessuten lov å skrive "jenten"!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #13 Skrevet 12. desember 2006 Det er forskjell på å skrive feil med vilje og å taste litt feil.
Hoppetussa Skrevet 12. desember 2006 #14 Skrevet 12. desember 2006 Å kunne skrive på dialekt vitner faktisk om at man har et bevisst forhold til språket, og kan bruke det som man vil! Man behersker språket stort sett ganske godt om man velger å gå vekk fra skrivenormalen og gjør om skriftspråket til dialekt.
M-N & sassy-susie Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #15 Skrevet 12. desember 2006 en ting e allefall sikkert - utdanninga har ingating å sei for om du skriv på dialekt eller bokmål! Å det har no vell ikkje IQ-en heller!!! Har da venninne som e både lærera, lega å i det heile tatt, å dem skriv like mykje på dialekt som meg!!! Dermed lav IQ?? haha.. lattis altså!! Nej, la alle skrive sånn som dem vil, man kan no vell først å fremst konsentrere seg om sine egene "feil" før man bynne å legge seg oppi andre sine "feil" EG E STOLT AV MI DIALEKT; DERMED BRUKE EG DEN SÅ MASSE EG BARE KAN!!!! hadde 5 i norsk skriflig likavell!
Babyonboard ;-) Skrevet 12. desember 2006 #16 Skrevet 12. desember 2006 Dialekt er kult, MEN jeg kan tildels forstå de som sliter med å forstå hva som blir skrevet på dialekt til tider.... Æ har ikke problemer med å skrive dialækt heller... å gjør det masse, men skriv faktisk dialækt til dæm som snakke samme dialekta som meg.... De andre skal få slippe ;-))) Men synes at her inne må folk få gjøre som de vil :-)))
frøken~synge~vil Skrevet 12. desember 2006 #17 Skrevet 12. desember 2006 HAHAHAHOHOHO..Thi hi hi.. hahahahahahahahahahah.. Ler så jeg rister her..!!!! Skjerping's a, Har dere lest over den tråden her? GRISELÆTTIS! HO HO!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå