Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Hun er over 8 mnd og vil bare ha pupp. brekker seg og snur seg vekk når vi prøver å gi henne mat. har prøvd alle sorter. gir henne d- vit dråper, men begynner å bli bekymret for om hun får i seg nok og rett mat..Drikker litt vann fra flassen og LITT melke erstatning(ca 40 ml om dagen) Når kontakte helsestasjon? Råd?
*jaja* Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Regner med det ikke er så lang tid mellom hver kontroll på helsestasjonen, så hadde tatt det opp neste gang i alle fall. Fortsett å prøve med mat hver dag. Har hørt om barn som blir fullammet til ett år uten å ta skade av det. Lykke til. Håper det ordner seg snart.
ine73 Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Hørtes kjent ut... Hvis snuppa er fornøyd og vokser normalt ville jeg ikke stresse så med maten. Noen barn er klar for fast føde når de er 5 måneder, andre når de er 10. (Har det noe med forskjellig "kvalitet" på melka å gjøre, tro?). Da min gutt var 8 måneder, åt han kun ca en banan daglig, fordelt på 4 måltider. En måned senere begynte han med brødbiter, så grøt. HS stresset mer enn meg, tror jeg...(Jeg ble beroliget av min venninne som har 3 sunne, sterke gutter som heller ikke spiste før 8-9md alderen). Du har kanskje prøvd velling/tynn grøt og banan/mm-"smoothie"? Kanskje du skal ta pause noen dager før du prøver igjen? Det løsner nok snart!
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 hehe.. kjenner igjen datteren min.. hun tok ikke fast føde før hun var 8,5 mnd, enda hun fikk tilbud om frukt, grøt osv fra hun var 6 mnd.. og hun begynte ikke å spise ordentlig før hun var 10 mnd altså! fram til da var det mest pupp, og bare litt smaking. var jeg heldig, fikk jeg i henne 10 skjeer. begynte å bli bekymret for at jeg måtte slutte å amme for å få i henne mat, men det gikk seg til.. merker i ettertid hvor flink hun er til å si fra om hun vil ha mat eller ikke.. hun er nå 13 mnd, og spiser som en helt! det går seg til, ingen barn som dør av sult i norge. (håper jeg iallefall..) bare ta tida til hjelp, så spiser hun når hun får lyst! lykke til
Yatzy Skrevet 12. desember 2006 #5 Skrevet 12. desember 2006 Hei! Min spiste ikke før han var 10,5 mnd, bare pupp. Prøvde virkelig med ALT! Plutselig en dag gikk det. Var vel ikke klar før ;-) Spurte på helsestasjonen, men fikk ikke hjelp. Tror rett og slett ikke de har så mye hjelp å gi. Jeg hadde jo allerede prøvd alt. "Har du prøvd most banan?" spurte dustehelsesøster. Hennes løsning var å begynne med yoghurt, he he! (Jeg hadde jo kun prøvd cultura). Mitt råd er: Ikke stress, fortsett å gi litt av hvert, og en dag spiser hun. Som mamma sa: Jeg vet ikke om noen som IKKE har lært seg å spise :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå