Gå til innhold

Noen som føler seg fødeklare?

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å gå med dette presset ned i bekkenet, magen har sunket å er tung og ryggeb verker. Alt er klart av baby utstyr her hjemme, jeg å samboer er klare, men er jo 4 uker til termin! Åååågud så deilig det skal bli å få ut gutten vår. Er klar jeg, men spørs jo bare om når han vil ut!! Flere??

Fortsetter under...

Selv om det ideelle helt klart hadde vært at lillemor hadde kommet i januar, og har hele tiden håpet på det, er jeg nå så enormt lei at jeg gir rett og slett blaffen i om hun kommer i desember...

Min mann har forøvrig en kompis som jobber i barnehage. Han hadde sagt at de ser så enormt godt hvor mye de ungene som er født i desember henger etter resten av årskullet sitt, så vi får vel bare håpe på at hun holder seg på plass til etter nyttår....

Ja, jeg har som de andre her sier alltid tenkt at det var best at babyen kom i 2007, men nå er jeg såpass lei, sliten og har mye vondter at det ikke hadde gjort sååå mye om babyen kom snart... Ble litt "oppmuntret" til slike tanker på sist legebesøk (med ul) forrige torsdag, for da sa legen at hun trodde jeg kom til å føde før termin den 18. januar...

Annonse

Jaaaaaaaaaaaaa!!!! I dag føltes det plutselig som om jeg bare ga opp...jeg orker ikke mer!!! Prøver å ta meg sammen og ikke være negativ, men etter en "lure-fødsel" med rie registrering og JM som var helt klar forrige torsdag...---tja, så ble jeg så UTROLIG skuffet! UL termin 11.jan og min termin 31.des....

Er like før jeg mister helt motet...

Absolutt ikke klar!

Fortsatt i jobb 70%, og har ikke overskudd til å gjøre annet enn det daglige + litt julegaveting i ny og ne (eneste juleforbredelse som blir gjort hos oss i år).

Har ikke gjort klar baby ting (vi har en fra før da, så vi har vel det meste vi trenger). Og jeg og sambo er ikke klare mentalt heller, vi tror liksom at det barnet vi skal få er det samme som det vi har ,o) Dessuten vet jeg ikke hvor vi skal gjøre av toåringen ved eventuell fødsel før 4 januar (barnevakten tilbake fra juleferie).

Det er heldigvis nesten 6 uker til termin da, men fødte 3,5 uker for tidlig sist så føler meg ikke trygg ;o)

Jeg er ganske så klar !! føler meg stor og tung nå og bare lengter etter å se den lille gutten vår. Har en del kynnere og press rundt bekkenet, så har en følelese at denne gangen føder jeg før termin !! Skal til jordmor idag, så da får jeg klage litt !!!

Er så klar som overhodet mulig jeg. Er såååå j**** drittlei av alle vondtene: sterk bekkenløsning,konstant kvalme gjennom hele sv.sk, går med kateter i høyre nyre pga ei nyre som overhodet ikke funka og som var full av betennelse i uke 32,og har en sinnsyk svangerskaps-kløe. Så jeg er vel egentlig det man på godt norsk kan kalle desperat fødeklar :) hehehe har vel aldri vært så klar for noe noengang som det jeg er på å få ut denne lille snuppa mi nå :) Er vel ikke helt aleine om det her i huset heller,har en sambo og to døtre på snart 8 og 9 år også som gjerne vil ha mamman tilbake til normalen igjen :)

Jeg er ikke utålmodig, ennå. Gleder meg til jul og håper da inderlig babyen venter til 2007 (har termin 21.01)

Har hatt vondt i ryggen en uke nå, så hvis ikke det gir seg så kan det hende jeg blir litt lei etter hvert. Sover dårlig om natten pga denne ryggen/bekkenet. Våkner etter 1 - 1 1/2 timw søvn og blir liggende å kjenne på vondtene. Var til behandling hos naprapat i går, men det skjedde ingen store underverker foreløpig. Får så innmari vondt om natta, finner ingen god posisjon og tårene triller. Det beste trikset jeg har funnet så langt er varmeflaske og saueskinn på sofaen - da blir det litt mer sammenhengende søvn og det kjennes bra ut!

Jeg er så sinnsykt klar, for jeg er sååååå lei nå. Har mest lyst å slenge bekkenet mitt langt avgårde. Au au. Var hos legen idag og han har iallefall festa hodet( har termin 15.01.07) Glad jeg er arbeidsledig og bare koser meg hjemme. Hadde uansett ikke fått jobbet med denne bekkenløsningen. Blæh.

Så jeg får bare vente og håpe....

Vent til 2007 da Arwen! Det har jeg tenkt til og håper dere blir med på det!

Babyen min har ikke festa seg ennå, men ligger fortsatt med hodet ned i alt dette fostervannet. Hadde babyen festa seg er jeg sikker på at legestudeneten som kjente på magen min i går hadde røsket ungen løs. Han stappet to fingre langt langt laaaaangt inn i magen, kløp fingrene sammen og ristet løs på det bitte lille hodet. Jeg ble helt satt ut av det jeg, vondt var det jo også. Angrer på at jeg ikke sa ifra at han godt kunne være litt mer forsiktig!

Annonse

Vel det er vel stor sjans for at han venter til 2007. Tror ikke noe skjer før, men jeg har noen litt leie dager nå gitt.

Legen stakk nedi magen min idag også. Tror de må det for å kjenne ordentlig etter. Helt grusomt spør du meg. Jeg får streng beskjed om å ta det med ro om dagen men klarer det liksom ikke helt. Er så rastløs.... Skal du på bim treff 20 desember???

Både og....

Alt er klar til at babyen skal komme, og jeg vil gjerne ha h*n ut like etter nyttårsrakettene har blitt sendt opp (vil h*n skal vente til 2007...). Helt klar føler jeg meg ikke enda.. men om 3 uker hilser jeg gjerne på gullet mitt!

Jeg er ikke klar i det hele tatt (termin 27. jan).

Er ikke spesielt stor, og har ingen store plager, dog endel små. Har aldri hatt kynnere og ungen ligger i seteleie for øyeblikket, så det ser ikke ut som det skal skje noe med det første.

Det virker som de fleste her inne er lei. Er det ingen som synes, sånn som meg, at det er helt topp å være gravid??

Skjønner at du blir rastløs, har fått samme beskjed selv nå. Denne ryggen gjør at det begrenser seg på en måte av seg selv... Jo mer jeg er i aktivitet på dagen jo vondere blir det om natten, men å gjøre en ting om dagen er godt for meg og magen :-)

Har time hos jordmor på ABC kl 13 den dagen, så foreløpig ser det dårlig ut egentlig. Dumt, for det hadde vært fint å vært med siste gang før jul. Egentlig er den timen klønete for meg uansett.Skal på teater i Oslo på kvelden, så kanskje jeg prøver å endre den...

Hehe

Helt enig! Er såååå suuperklar til å få henne ut! og få treffe henne og ikke minst bli kvitt denne store ballongen av en mage!! og så endelig kunne gå normalt uten å vagge bortover! :P hehe

Men har hele 20 dager igjen til termin... og ingen tegn til rier enda.. hmmm nei jeg må vel bare smøre meg med tolmodighet tenker jeg... men krysser fingre og tær for at jeg slipper å gå 14 dager overtid :o for det orker jeg rett og slett ikke!!

Hehe

Veldig lei men overhode ikke fødeklar. Satser på 17. januar, 5 dager etter termin. Det er så mye jeg skulle ha ordnet før fødselen og jeg har så lite energi. Dessuten har jeg en liten gutt fra før så jeg tror ikke om det blir så mye lettere etter fødsleen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...