Gå til innhold

kan noen svare ang nattavvenning på mme barn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har prøvd på og ha mindere mme i flaskene på natta, og tilslutt bare vann også ingen ting ??? er det noen som har prøvd dette ?? og evt erfaringer??

tuuuuusen takk for svar..

Skrevet

hihi så bare ho har bursdag samme dag som mæ!!! :-)

men vi mate bare med mme men han bynte å sove natta igjennom da han va en mnd..min erfaring.. hehe.. han e 4 mnd nu.. å har ikke ville hatt mat på natta siden da.. spis siste gang mellom 8-9 . å vokne mellom 7-8 igjen

Skrevet

Nei, har ikke prøvd det. Vi kutta tvert vi. Etter to netter var hun avvent. (men fikk "frokostflaske" i senga i 6-7 tida, og sov en eller to timer til)

Skrevet

Hei!

Tror at den beste måten å bare slutte tvert. Vi foreldre frykter nok store protester men i de fleste tilfeller går dette rask og enkelt.

På 6 mnd dagen til humlegutt satte vi i gang. Vi var forberedt på flere søvnløse netter men opplevde bare 2 halvtimer med sutring på to netter. Da var han avvent.

Lykke til!!

Skrevet

Gutten min har avvent seg selv etter at han begynte med grøt 2 ganger om dagen. Får en frokostflaske ved 05.30-tiden, da har han sovet siden 19-20 en gang.

Jeg vet ikke hvor mye mat han får på dagen. Jeg tror mange sover natta igjennom når fast føde er etablert.

Skrevet

ikke min nei han får grøt morgen og kveld men våkner like mange ganger fordet..

HL

Skrevet

Da kan du fint avvenne, i og med at han har godt etablerte måltider med fast føde.

Tror det enkleste er å kutte tvert altså. Virker kanskje hardt og brutalt, men jeg tror det blir enklest for barnet å forstå. Mitt beste tips er å ta det når du føler deg klar, når du har overskudd og når du virkelig har bestemt deg for at "nå er vi ferdige med nattspising". Kanskje tar det to netter, kanskje tar det fem.

Ikke ta han opp av sengen, la han ligge. Gi han kos, smokk, bamse osv. dersom han bruker noe av dette. Men la han bli i sengen. Han skal lære seg at det er natt, og om natten sover man. Det kan bli litt surving, det kan bli gråt, og i noen tilfeller panikk, men det har jeg egentlig aldri hørt om. Her gikk det veldig fint, men det var alfa og omega at vi hadde bestemt oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...