Gå til innhold

Sonia - venter på julibarn :)


Gjest

Anbefalte innlegg

 

Hei!!

 

Ville bare ønske lykke til hos legen i morra!! Håper alt går fint.

 

Her er alt bedre nå..Og jeg gleder meg til å begynne å prøve..Hadde jo ikke planlagt det sist gang..så nå kan jeg legge det litt mer til rette med folat og sånn. :)

 

Når var det du skulle på ul? :) Klarer ikke holde meg borte fra Bim heller..Men nå er jeg mest inne på bli gravid..Men håper jeg kommer inn igjen til dere snart!! =)

 

klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!!

 

Saa koselig aa bli ropt paa :-)) Ja, det blir spennende aa gaa til legen i morgen, og til UL i overimorgen. Haaper alt ser bra ut!! Skal bli godt at det blir "offisielt", kanskje jeg forteller det til foreldrene mine i helgen hvis alt ser ok ut. Var du forresten til GU paa foerste legeundersoelse?

 

Saa fint at du foeler deg bedre naa!! Det var saa utrolig trist det som skjedde, jeg har tenkt masse paa deg. Saa fint at du har det bedre naa og er klar til aa proeve igjen. Forstaar det slik at mange kan bli gravide rimelige fort etterpaa, uansett haaper jeg du snart er inne paa 1.tri igjen. Da kan det isaafall fortsatt bli mange "felles" permisjonsmaaneder :-))))

 

Snakkes!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så flink du har vært til å vente med å fortelle da! =) Klarte ikke det jeg..hehe.

 

Nei, jeg hadde ikke GU på første time..Kun urinprøve, blodprøve, vekt og mål. Pluss en samtale med legen om ting jeg lurte på. Så fikk jeg svangerskapsboken :)

 

Ja,håper på noen felles permisjonsmånder..Du virker jo som ei kjempe hyggelig jente! =)

 

Gi ett vink i morra da! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, takk for det.. Vel, jeg kan være litt "ond" også sier mine kjære... en litt ondskapsfull latter... men jeg er myk som smør egentlig :-))

Har nettopp vært hos legen nå, og tatt alle de vanlige prøvene og sånn. Og konstatert at jeg veier 3 kilo mer enn jeg trodde.......

Alt så greit ut, men det som var morsomt var at de hadde et ultralyd apparat på bakrommet, og han tok en kjapp kikk! Jeg synes ikke jeg så så mye, så ble litt nervøs, men han sa at det så normalt ut til å være i 8-9 uke (han tok utvendig UL). Og at han så et lite hjerte! Så det var kjempemorsomt. Men jeg skal faktisk til privat UL i morgen med min samboer, så håper jeg ser litt mer da.. Nå var jeg bare litt paff liksom! Får vel fortelle det til omverdenen etterhvert.

Det verste var sjefen min da.. han har sett at jeg har vært dårlig i det siste, og da jeg skulle til legen så han veldig bekymret ut og sa at han håpet det ikke var noe alvorlig!! Så søtt.. På reaksjonen min skjønte han sikkert at jeg var gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonia - så flott å høre at alt står bra til! Og så heldig du var som fikk en liten ultralyd med på kjøpet... Det tror jeg det ikke er mange som får nei. Hva betaler dere for privat UL i Stavanger? I oslo koster det visst 1200 kroner... Synes det er fryktelig dyrt.

Og målte legen HCG'n?

Reiser selv til min første legetime om et par timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var heldig der!! Vet du, nå ble jeg usikker på hvor mye den private UL kostet... Jeg trodde det var 500 kroner, tenk om det er 1200!!!! Uuups.. Men jeg tror ikke jeg sjekker før jeg går, for jeg har lyst til at samboeren min skal få se noe nå, og ikke vente til uke 18-19.

Jeg måtte minne legen på svangerskapsbøkene da, aldri i verden om han hadde husket det ellers..

Si ifra hvordan det går med deg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å svare på noe. Legen sa ikke noe om HCG'en, så jeg vet faktisk ikke om den ble målt.. Finner ikke noe på helsekortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg tilbake fra min første legetime. Det var ikke mye jeg fikk ut av det fordi legen mente det var ALT for tidlig for første kontroll. Og det var visstnok en masse prøver de ikke kunne ta før i uke 12. Så da blir det en tur tilbake rett over jul.

Jeg fikk svangerskapsboka da og "grini" meg til en blodprøve for å sjekke om jeg har jernmangel.

Så da får vi vente noen uker til...

 

Lykke til på UL Sonia, det høres spennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart at det er saa forskjellig fra sted til sted. Har jo lest her inne om alle mulige ulike behandlinger av leger i dette landet vaart. Jeg skal til jordmor neste gang, kontaktet de i dag.

Men det er i hvert fall godt aa vaere i "systemet". Lagde de ikke et helsekort for deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, helsekort fikk jeg. Så jeg er "i systemet" jeg også. Det er jo bare en tre ukers tid til neste kontroll, så jeg får smøre meg med tålmodighet til over jul. Dessuten har jeg time hos jordmor uken etter. Jeg har nemlig allerede fått fødeplass på ABC i Oslo, og da får man en kjempefin oppfølging hele veien. Ville jo helst vite at alt er bra, at det er liv der inne da.... Men jeg har ikke hatt noen blødninger og er fortsatt kvalm, så må regne med at alt er som det skal.

Skal dere feire jul i Norge eller England? Vi skal til England og fortelle samboers familie den glade nyheten.

Lykke til på UL. Fortell hvordan det går!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Naa har vi vaert paa privat UL, og det var en innvendig en. Samboeren min ble blek om nebbet saa det blir spennende aa se hvordan han eventuelt blir under foedselen... he he.

Selv om gaarsdagens "kjappe" hos legen var en utvendig UL, foelte jeg at jeg saa omtrent det samme, men det var litt bedre tid naa da.

Vi saa hjertet som banket (jordmor var veldig fornoyd med hjerteraten) og vi saa plommesekken som gir babyen naering samt begynnelse paa armer og bein og navlestrengen.. Herlig! Det eneste som var LITT skuffende var at jeg er litt kortere paa vei enn antatt, fra aa vaere 9+3 ble jeg plutselig bare 8+6... Hvordan det gaar ann vet jeg ikke, siden jeg har baade begynnelsen av mensen og positiv EL-test i almanakken min (ja, vi proevde en stund :-)) ) Men alt saa veldig fint ut sa hun. Og er man kommet saa langt at man ser hjertet m.m saa kan man slappe litt av. Sa hun i hvert fall.

Jaja, ble litt langt dette, men jeg er paa en liten high!

Ha en kjempefin kveld!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...