Jordbærjenta 72 Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Lillegutt er nå 5 mnd og han sitter nå i den når han får grøt til kvelds og sammen med oss når vi spiser middag. I tillegg kan stolen klappes sammen til lekestol m bord foran og han sitter av og til der litt. Er det for tidlig eller? Vil gjerne sitte selv, når vi f.eks har han på fanget vil han ikke ligge bakover mer, kun sitte.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 jenta mi begynte også når hun var 5 mnd, akkurat samme som dere faktisk:o)
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 6 mnd. var førstemann. Dattera vår er 5,5 mnd., men hun er ikke stabil nok enda.
yasmina Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Etter råd fra fysioterapeut tørr iallefall ikke vi det. Hun mente at barnet kunne få senskader av å sitte bare korte runder på 5 - 10 minutter også. Hun sa at barnet helst burde sette seg opp selv, men iallefall sitte støtt uten støtte på gulvet før man bruker slike hjelpemidler. Det hadde med å gjøre at man utvikler musklene feil og at man blir sterkere i ryggen enn i magen.....
Anonym_her_inne Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Sønnen min er snart 6 måneder, og vi har bare vippestolen i bruk foreløpig...
Møøø Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Tror ikke vi tok i bruk den før hun var 7-8 mnd jeg...
Luni og go'gutten =) Skrevet 12. desember 2006 #7 Skrevet 12. desember 2006 Gutten vår er 5 mnd, og han er langt fra stabil nok ennå.. Han vil gjerne også sitte oppreist på fanget, og svigermor vil gjerne putte han i stolen oppe hos henne men for min del er det altfor tidlig.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 12. desember 2006 #8 Skrevet 12. desember 2006 Vi hadde samtale med fysio på helsestasjonen i forrige uke. da sa hun at ungen godt kunne sitte i en høystol før de kunne sitte alene, under forutsetning at man støttet godt med puter og ikke lot de sitte lenger enn 10-15 min. Derfor skal jeg kjøpe høystol til helga, det blir mye enklere når tuppa skal ha måltidene sine - de tar jo sjelden mer enn 10 min. uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå