kromis Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Jeg sitter her og har fått kynnere eller rettere sagt en laaaaang kynner! Den har vart nå i sammenhengende i 20 min!!! Begynner faktisk å bli litt sliten av at den ikke gir seg. Har noen erfaringer med det? Noen tips å komme med!!!??? Har hatt endel kynnere, men ikke en som varer i en evighet!
75 modell og mamma til 6 Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Det kan variere veldig!!! slitsomt! har endel slike selv, får trøste deg med at de tross alt er med på å modne til fødsel. Øker de iht smerte bør du kontakte legen
kromis Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2006 Ja da bør de modne godt! Har verken tid eller lyst til å føde nå... Har ingen smerte bare en superstrammage som ikke vil gi seg! Holdt på nå i over en halvtime...
Desember17*overtid* Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 er dei veldig vonde bør du kontakte lege eller jordmor. Vonde kynner kan jo gå over til rier. Å vist du har termin i februar så er det jo litt tidlig for fødsel enda.
tinka73 Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Vet hvordan det er ja... Jeg har vært mye plaga med kynnere siden uke 21 (hvis jeg ikke husker fullstendig feil). Jeg fikk beskjed av gynekolog at jeg skulle ringe føden hvis en kynner ikke ga seg etter 2 timer. Noe som har fungert bra for meg er å ligge i badekaret hvis det ikke vil gi seg. Litt badeskum og stearinlys setter prikken over i-en Det skal også hjelpe å legge seg ned og slappe helt av.
kromis Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2006 Akkurat det jeg kunne tenke meg... Problemet er at jeg ikke har badekar! Den holder på fortsatt, nå i en time... Tror jeg blir sprø! Men jeg har jo ikke noe vondt! Skulle ha lagt jentungen for en stund siden, men har ikke orket... Hvorfor må man ringe føden??? Kan det være noe som ikke stemmer? Må sies at jeg driver å flytter for tiden og er kanskje litt stressa... Samboeren min er langt unna dvs. Øst Timor, men jeg får endel hjelp av foreldrene hans. Men jeg er ellers alene om alt.
tinka73 Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Høres ut som det faller mye på deg nå mens sambo er i "langtvekkistan". Stress fremkaller som kjent kynnere. Kan du få noen til å avlaste deg litt de neste dagene slik at du får roet deg ned og slappet av? Svigers, venninner? Hvis det finnes et varmtvannsbasseng i nærheten av der du bor så kan dette også hjelpe. Kynnere er ikke farlige i seg selv, livmora øver seg bare, men kommer de oftere og blir mer langvarige så kan de utvikle seg til modningskynnere. Jeg fikk beskjed om å ringe føden etter 2 timer fordi mine ble værre og værre over flere uker. Det er jo ikke sikkert at det er slik for deg da! Hvis det ikke gir seg utover kvelden så kan du event ta en tlf til føden og be om råd. Håper at du får noen roligere dager fremover, da!
kromis Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2006 Takker for svar! Men problemet er at jeg må være ute av leiligheten min innen jul... Så jeg har ingen mulighet til å "ta det med ro". Målet er å bli ferdig med det meste til fredagen... Begynner å bli lei alt pikk pakket. Men det gjøres ikke av seg selv, selv om jeg får god hjelp med selve pakkingen. Regner bare med at kroppen sier i fra at jeg må roe meg ned litt, for nå har det holdt på i snart 4,5 time. Med en gange jeg reiser meg opp strammer det skikkelig til, det holder egentlig bare med at jeg snur meg litt når jeg ligger... Men foreløpig ingen smerter i den forstand. Skal gå å legge meg og se om det hjelper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå