Gå til innhold

Fosterlyd i 15. uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som fikk vite hjertefrekvensen ved fosterlydundersøkelse rundt uke 15? Jeg fikk høre, men legen sa ikke noe om hjerteslag pr. minutt. Bare lurer på om han ikke skulle ha sagt noe om det.....

- Kjempeglad for å høre hjerteslag uansett da:)))

Hilsen undrende førstegangs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hørte fosterlyden i dag, er i uke 17, men hun målte ikke fosterslag per minutt, hun ville nesten ikke la oss høre i det hele tatt fordi det visstnok er veldig irriterende for babyen.

Skrevet

Jeg fikk høre skikkelig jeg. 150 lå den på. Jordmor prøvde å høre i uke 12 også, men fant ingenting da. Det var så herlig å høre at det var liv der inne. Fosterlyd skal forresten alltid skrives opp på helsekortet (iallfall på alle de jeg kjenner).

Skrevet

Jordmoren min ville egentlig ikke la meg høre den i det hele tatt, jeg måtte mase meg til det. Har jo kjent liv så jeg visste jo at det var en krabat der inne. Hun sa at hun vanligvis ikke hørte etter fosterlyd før kontrollen fire uker etter ul.

Skrevet

Ja, kjempeflott å høre liv der inne. Har vært i lykkerus i hele dag:)

Legen min skrev inn ett +- tegn i rubrikken for fosterlyd, men ikke antall slag... Blir nesten litt skremt over hvor forskjellige legene og jordmødrene praktiserer jeg. Har ikke så mye erfaring med helse- Norge fra før, og må si jeg tidvis er litt skuffet over hvordan disse allmennlegene jobber... Har ikke vært hos jm, så tror nok kanskje det blir neste gang.

Får vel i hvert fall vente til UL i januar før vi får litt mer "håndfast" info. Gleder meg så til det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...