Gå til innhold

hvilke såpe og shampoprodukter anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har begynt å tenke sånn smått på innkjøp før "smulen" i magen skal komme.

Jeg trenger gode råd om hvilke såper oh hupleieprodukter dere anbefaler.

Jeg liker ikke natusan...for sterk parfymelukt....

Hilsen Elefanten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyline, eneste merke jeg vet om der ingen av produktene ikke innholder allergiframkallende, hormonforstyrrende eller miljøskadelige stoffer.

Skrevet

Men de lukter ingenting, så de kan jo være litt kjedelig, men det får jeg heller ofre for tryggheten.

Skrevet

Enig med deg om Natusan, jeg reagerer på de produktene selv, så vil ikke bruke de til babyen.

Vi har kjøpt Babyline sine produkter, de er ikke allergifremkallende og er svanemerket.

Ellers har de vel litt forskjellige produkter på apoteket, jeg ville tatt meg en tur dit, og hørt hva de sa der og hva de vil anbefale.

Skrevet

Flere av acoproduktene for eksempel kom ut som gifitge produkter, synd da flaskene er så søte.

Skrevet

Her er i alle fall produkter du bør styre unna

Balsam:

Magic Kids Balsamspray apple

Natusan Kids Balsamspray

Balsamspray Kids, Wella

Barneolje:

Natusan Baby Oil Gel Chamomile

Hudkremer og salver:

Locobase

Locobase Repair

Aco Barnesalve

Natusan Baby Lotion

Natusan Baby Salve

Shampoo og dusjkremer:

Family Fresh Shower & Shampoo for Kids

ACO Barneshampoo

Wella Shampoo Kids

Nivea Shampoo & Shower for Kids

Natusan Baby Softwash

Natusan Baby Oil Bath

Natusan Kids Balsam & Shampoo 2 in 1

Natusan Baby Top-to-toe wash

Tannkrem:

Colgate Bugs Bunny

Colgate Kids 2 in 1

Pepsodent Kids

Såpe:

Natusan Baby Creamsoap

Våtservietter:

Pampers Baby Wipes

Pampers Sensitive Baby Wipes, no perfume

ICA Baby Våtservietter, uparfymerte

ACO Barn Våtservietter

Natusan Baby Våtservietter

Natusan Baby Wipes, perfume free with baby lotion

Skrevet

Hvis du vil ha produkter som ikke lukter, anbefales Babyline. Ellers så har jeg fått anbefalt Weleda sine produkter. De er 100 % økologisk fremstilt og skal være kjempe bra. Eneste minuset med de er at det er brukt planteekstrakter som lukt tilsetning, og dette kan i noen tilfeller være allergifremkallende. Tror jeg skal kjøpe Babyline sine. trenger jo ikke noe parfyme til babyen... de lukter jo så godt alikevel.

Skrevet

Jeg lurer også på hvilke produkter jeg skal kjøpe. Har ikke så stort utvalg i nærheten. Trodde "alle" brukte natusan fra dagligvaren jeg... men der tar jeg visst altså feil.

Hvor selges Babyline da?

Noen gode produkter å anbefale fra apoteket da?

Skrevet

Babyline selges i barneutstyrs butikker, på helsekosten og på nen apotek.

Skrevet

Babyline selges på noen apotek, sparkjøp og helsekostforretninger, Men pass på at de er svanemerket, det er en kopi ute og går og den er ikke noe bra.

Skrevet

Fant noe som heter Lavera baby og barn på sunkost sine sider. Står at dette produktet er øko-testet, og kom best ut. Anbefales også av jordmødre.

Noen som har erfaring med disse produktene?

Ser også at de har babyline her.... Blir vel til at jeg og satser på det tror jeg.

Skrevet

Tusen takk for bra tips til interessant lesing!

Nå føler jeg at jeg ble litt klokere.... hehe

Skrevet

BabySebamed, den har svak deilig "babylukt".

Du får kjøpt det på apoteket, jeg har vært veldig fornøyd med det merket.

Skrevet

jeg har tenkt til å bruke aponti.. skal vist være bra og lukter i tillegg godt. =)

Skrevet

Jeg ble anbefalt av JM mi for 6 år siden å ikke bruke noe som helst. I allefall ikke noe som inneholdt såpe. Dersom babyens hud ble tørr kunne vi ha olje i vannet (olivenolje fungerer veldig bra...). Finnes jo Eucerin uten parfyme også, den er veldig fin.

Ungen vår var aldri sår eller tørr. Ble ikke badet så ofte, noe som gjorde at hudens eget forsvar fungerte som det skulle. Ble selvsagt vasket etter hvert bleieskift, i allefall med nr 2 i, men vi badet ikke mer enn 2 ganger i uka.

Det er verre å bade for mye enn for lite, sa JM mi den gangen...

Skrevet

Du bør ikke bruke noen hudpleie produkter i begynnelsen. Kanskje bare 1 par dråper olje i vannet. Shampoo og slikt trenger de ikke når de er så små.

Babyline sine produkter er veldig gode med tanke på allergi og slikt.

Skrevet

Jeg anbefaler Derma fra babyline........har en datter far før av som er 2,5 år..hun har litt eksemhud og den er kjempefin for henne, både badeoljen,shampoo...forresten trenger du ikke annet enn badeolje den første tiden...skal ikke vaskes med shampoo med engang...........

lykke til ja..=0)

Skrevet

Anbefaler Welleda sine produkter veldig - brukte olje (på bomull v bleieskift) og de to-tre gangene han var litt sår også babycreme. Aldri såpe, og enig med de over som heller bader for sjelden enn for ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...