Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Vesla har 40 i feber. Feberen begynte i går på ettermiddagen. I hele natt hadde hun rundt 39,5. Hun har hatt over 39 i hele dag, og i 16 tiden i ettermiddag ble den 40. Bør jeg ringe legen? Allmenntilstanden er ellers ok. Hun spiser og drikker og har vært sånn noenlunde "på farten" med leker og sånn i dag, frem til i 16 tiden når feberen ble 40. Nå er hun heller rolig og slapper av på fanget mitt. Hun har ikke fått febernedsettende enda. Hun skal legge seg om en liten time så tenker å gi henne en paracet da. Bør jeg ringe legen? Hun har aldri hatt så høy feber før. Er forresten 15 mnd gammel.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 De små får fort høy feber, er som regel ikke noe ille. Gi henne en paracet og legg henne i en kort arma body eller bare bleien. Og sjekk henne i løpet av natta;) Tuppa her hadde 40 i feber 3 dager på rad, men da var vi på legevakta med henne.
M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 no i disse forkjølelse/influensa å hjernehinnelsesbetennelse -tider ville allefall eg ringa legen.. men kanskje eg e litt overhysterisk....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 SERIØST:::::: hvis du er bekymret så sitter du vel ikke og skriver in hit og venter på at noen ska svare??? da ringer du legen og spør!!!!!! det er ju ikke fagfolk som svarer her... tips er det greit og spørre om, men når det gjelder helse er det nok kun ekte fagfolk som du ska stole på...
akak Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Hei! Har dere tatt mmr vaksinen i det siste? I så fall er det ofte at barna får meget høy feber ca en uke + - etter vaksinen er satt. Bare til info.
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Jeg ville gitt en paracet, latt henne sove i svalt soverom med teppe over seg bare. kjenn etter om en stund om den går ned... det går nok fint! Tempen på disse små går ofte raskt opp/ned:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå