Gå til innhold

Skal dere føde alene?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal ha med meg mamma og søstra mi evnt ei venninne og mamma (kommer litt an på søss). Jeg ønsker helst å føde så naturlig som mulig jeg. Uten epidural og alt det, er egentlig ikke redd for smertene, er bare redd for å miste kontrollen...

men damer har gjort detta i mange mange år, så vi overlever nok :-)

Jeg skal ha med meg ei venninne.. Jeg var med på hennes fødsel i sommer og nå er det hennes tur til meg.. =)

Mamma skal være utenfor i tilfelle jeg vil ha henne der også da.. =)

Blir nok epidural på meg hvis smertene blir ille.. Ellers blir det nok gående ganske så naturlig håper jeg ...

Hvis ikke barnefaren vil være med (han ombestemmer seg hele tiden, så jeg vet ikke hva det blir til), så kommer jeg til å ha med en venninne.

Jeg ønsker å få akupunktur som smertelindring. Men jeg vil holde muligheten for epidural åpen om det blir nødvendig. Å føde er ekstremt vondt, så jeg vil ikke si på forhånd at jeg absolutt ikke skal ha epidural.

Jeg har hørt rykter om at sykehuset jeg nå skal føde på, bruker mye petidin. Det ønsker jeg ikke å ta.

Annonse

Hei jeg skal ha med mamma. Godt og trygt pluss at hun vet hva hun går til. Slipper å passe på henne, slik som man må noen ganger med fedre eller venninner som ikke vet hva de går til. Blir vel epidural og vanlig fødsel på mine tvillinger, legen sa at alt lå til rette for en normal fødsel. Vil for alt i verden unngå KS. vil ikke ha noe arr, og ligge til sengs i mange dager, som mor sa: har det først kommet inn den veien så må du bare tåle at det skal ut der å hehe. Ja hvis alt går etter planen....Lykke til dere andre uansett hva dere bestemmer dere for!

Jeg skal ikke ha med faren, og jeg skal ikke ha med mamma. Har lyst til å ha med venninna mi som var med på UL, men ho har ikke lappen og bil så ho kan ikke kjøre meg, pluss at jeg trenger ho til å flytte inn i huset mitt med barn og dyr mens jeg føder og ligger på barsel. Ho har sagt ja til det, ho må bare ha med seg hunden sin... Som om det skulle være noe problem at min hund får besøk av sin niese... :-)

• 3 uker senere...

Annonse

det er ennå lenge til jeg skal føde og har vanskelig for å bestemme meg! Delvis fordi min eks ikke kan gi klar melding om han vil med eller ikke...

Om han ikke skal være med blir det nok til at bestemødrene eller tanten til det lille nurket skal med... Vi får se!

Jeg tror det er fornuftig å velge vanlig fødsel så lenge alt går som planlagt under fødselen... "Kanalen" er der for at barnet skal ut den veien... Og barnet er det det beste, selv om det nok blir smertefullt... Epidural er en god back-up og når fødselen nærmer seg er det nok noe man bør diskutere med jordmor og leger så man er informert om hva det innebærer og hvilke alternativer det er på det aktuelle stedet...

Keisersnitt er tross alt et inngrep som gir konsekvenser etter forløsningen, du skal ligge på oppvåkningsavdeling og det tar tid før du får knyttet bånd med den lille... Og arr kommer og magemuskler som krever heling etter snittet... Så jeg mener det er en løsning for de som får problemer med den vanlige metoden, ikke noe naturlig valg på en fødsel!

MVH meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...