Gå til innhold

Kjære vise, orakelet mitt Lenn! :o)

Anbefalte innlegg

Hei på deg :o)

Har vendt meg mot det ved flere anledninger nå og lurer på en ting i forhold til Pregnyl.

Jeg testet positivt på CB digital i helga (hurra), MEN har ikke klart å ristet av meg tanken om at Pregnyl kanskje kan gi falsk trygghet i forhold til utslag av HCG på grav. test. Jeg har tatt 5000IE to ganger i uken og siste gang jeg satte dosen var forrige tirsdag. Jeg har så lite symptomer denne gangen og er redd for at det ikke er en spire der likevel.

Jeg skal snakke med St. Olav i morgen (fikk ikke tak i dem i dag... grrrr) og håper jeg blir mer beroliget da. Men tar i mot alle synspunkter og råd jeg kan om dette. Blir gal av å fundere så mye på dette og klarer ikke å glede meg over den flotte, positive testen...

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7424599-kj%C3%A6re-vise-orakelet-mitt-lenn-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære li-li vennen :o)

Så koselig å se et innlegg med så koselig overskrift da....selv om jeg skulle ønske jeg ikke var et "orakel"...he he.......vil snart bli gravid jeg nå....;o)

Jeg har sett innleggene dine, og om denne Pregnylen.... Den kan være litt lumsk den sprøyta.....og tulle litt med kroppen....

Nå skal jeg prøve å svare ut fra egne erfaringer og hva min gynekolog har fortalt meg.

Jeg brukte Pregnyl i et halvt år hver mnd under eggløsning for å stadfeste nøyaktig når eggløsningen forekom. Jeg fikk da beskjed fra gynekologen om å ikke teste før 10 dager hadde gått (fra siste sprøyte). Dette kunne gi falsk positiv graviditetstest.... (som jeg ser at ivf m baby også skriver) Mener dette sto i bruksanvisningen også, men kan ikke si det sikkert....... Husker dårlig skjønner du...

MEN dette betyr ikke at det samme er tilfellet med deg!! Jeg vil bare være helt ærlig, siden du har spurt meg spesielt i dette innlegget.

Jeg har en god følelse for deg og er sikker på at du er gravid.

Husk, det er ikke alle som får symptomer før det har gått noen uker. Og det er ikke alle som får symptomer i det hele tatt! :o) Så det er faktisk helt normalt å ikke kjenne NOE !! :o)

Utrolig irriterende å ikke få tak i St.Olav. Been there . done that. Så mange ganger jeg har sittet i telefonen og ventet på at den hel**** telefonsvareren skal slutte. "Hei, du har nå kommet til Fertilitetsseksjonen......." STØNN.

Prøv dem igjen i morgen tidlig. Bare ring og ring. Ikke ta pauser. Jeg bruker bare å slå nummeret på ny og på ny helt til de tar tlf..... Men har faktisk sittet en halvtime og prøvd å komme igjennom. Det er jo som oftest ganske viktig når vi ringer, så det er uhørt at det skal være så vanskelig!!! :o(

Mens jeg har skrevet her, har jeg googlet på "Pregnyl" og sett litt inne på FUB sine sider. Hvis du går inn på "Pregnyl" på Google, ser du en link til FUB.)Der er det en jente som har brukt Pregnyl, og som tydeligvis har fått beskjed om å teste med blodprøver fra dag 14 og utover.... Aner ikke hvordan dette fungerer og hvilke opplegg de bruker å ha når man går på Pregnyl......Jeg fikk som nevnt bare beskjed om å vente til etter 10 dager etter sprøyta... Mer vet jeg ikke dessverre li-li...

Men du får nok mer svar når du (endelig) får tak i de på St.Olav i morgen!! :o)

Sender deg maaaange P O S I T I V E T A N K E R***************

Dette skal gå bra vennen min!!! :o)

Du er i mine tanker ;o)

Klemmer fra

Alltid godt å få svar fra deg, Lenn! Din ærlighet gir meg trygghet og jeg er glad du ikke rosemaler! Og jeg vil føye til at jeg skal være den første å bytte ut "kjære vise orakelet mitt Lenn" med "kjære vise, gravide orakelet mitt Lenn" når den dagen kommer! :o)

Jeg er allerede på dag 6 uten, så det spørs om jeg skal la Pregnyl være Pregnyl i 4 dager til og teste igjen på fredag. Men det skal jeg konfrontere St. Olav med selvsagt. Jeg har allerede googlet og leste et innlegg om at Pregnyl blir i kroppen i 10 dager, så det stemmer bra med hva din gynekolog sa ti deg. Må også prøve å få tatt en blodprøve å se på hva hcg verdiene der sier.

Den h******* svareren er bare å gi opp. Jeg mailer som regel til dem og ber de ringe meg. Og stort sett funker det veldig bra, men i dag har de sviktet. Veldig fortvilende at det skal være såååå vanskelig å komme gjennom til dem.

Igjen, tusen takk for svar!

Stor klem fra

Takk for det li-li :o)

Jeg måtte lese gjennom svaret flere ganger. Var så redd for å ha lagt inn et nå-er-jeg-bare-eeenda-mer-bekymra svar..... Men så tenkte jeg at det er best å være ærlig.

Husk at det er utrolig mange individuelle svangerskap. Det som gjelder for en gjelder kanskje ikke for andre......

Nå heier jeg bare masssse på deg li-li-vennen :o) Og håper på masse baby-regn over meg ettersom hcg-en din skyter fart til himmels ,o)

Stooor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...