Gå til innhold

nye regler fra 1 jan.2007 ang fødselspermisjon!!!!! ;);)

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nav.no/805330364.cms

å dettan e jo helt perfekt for min del..

min permisjon e nemli ferdig 1 juni... å barnehageplass får vi ikkje før siste uka i aug...

dermed e det 11 uke der eg ikkje visste kordan eg skulle gjøre det...

Tar jo ut 5 uke ferie å står da med 4 uker der eg kunne ta permisjon uten lønn.. men som unge foreldre e kje det enkelt med bare ei inntekt! så fra januar av skal eg jobbe 1 og 2 daga i uka.. etersom det passe meg... mens pappaen e hjemme 1 dag å bestemor 1 dag.. å da får eg permisjon med lønn di 4 uken etter 1 juni ;)

dettan va kanon ;););)

Skrevet

å så bra! så da kan eg og kanskje jobbe noen helger og dermed ta ut de dagene etter sambo er ferdig med sin pappa perm?

Skrevet

jepp det kan du ;)

e kje det bra?! eg ble helt overlykkelig da ho dama på nav sa det, så hylte JESS i telefonen til ho ;)

Skrevet

Skjønte ikke helt hva det innebar. Blir vi som har født i 06 berørt?

Skrevet

Jeg må innrømme at dette forsto jeg ikke helt. Blir det det samme som å ha tidskonto?

Skrevet

jepp.. blir mer som tidskonto.. eller lettere sagt, det blir mer fleksibelt å ta permisjon med 80 el 100% lønn!

du kan bestemme mer eller mindre selv hvor lenge den skal vare... alt ettersom hvor mye du velger å jobbe..

Skrevet

ja, vi som fikk barn i 2006 kan benytte oss av dette åsså.. like mye som di som får barn i 2007..

men vil ikkje si berørt.. du velge jo sjøl om du vil benytte deg av det eller ikkje..

Skrevet

Litt irriterende for min del... Har akkurat hatt en kamp der jeg har tryglet samboer, arbeidsgiver og trygdekontor om å få gå over til tidskonto da jeg går ut i februar 2007... Ville egentlig ha jobbet 40 prosent, men MÅTTE ha 50... Jaja...

Skrevet

Ser du er ung ja. Har du ikke hatt norsk på skolen?

Skrevet

Er dere sikker på at dette gjelder for oss som fikk barn i 2006?

Noen venner av meg som skal ha i årsskiftet, sa til meg at det bare gjalt de som fødte i 2007.

Skrevet

eeehh.. ja e 24...

du har kanskje ikkje hørt om dialekte du kanskje??

Stakkars!!!!

Skrevet

men gjelder det egentli om eg jobber helger? må det kanskje være på ukedagene? hmm

Skrevet

nej eg e helt sikkert.. snakka med nav idag!

gjeld alle som e i eller skal i permisjon!

Skrevet

eg skal jobbe lørdaga allefall....

å det e jo da helg...

Skrevet

ok:) må ringe til de i morgen.. hadde vært så gøy om eg fikk jobbet litt, var sykmeldt i 1 år og arbeidsledig i 6 mnd, så hadde vært fint å jobba litt nå kjenne eg:)

Skrevet

ja det skjønne eg godt...

eg fikk beskjed at eg kunne jobbe når eg ville, så lenge det bare va avtalt med arb.giver..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...