Gå til innhold

Årsak (behandling) av halefeil og hodefeil?

Anbefalte innlegg

Etter mange måneders intens prøving har mannen min idag fått svar på prøven sin. Har ingen detaljer ennå, men det var visst halefeil og hodefeil og liten sjanse for å befrukte partner.

Prøver å finne ut av hva årsaken til slike "mangler" kan være, og om det er noe man kan rette på. Har time hos legen på onsdag, men er selvfølgelig altfor utålmodig til å vente på det.

Noen som kan hjelpe meg med noen svar?

Betyr dette at IVF ikke er hjelp og at man heller må gå for ICSI? Det er vel kanskje usannsynlig lang ventetid?

Jaja, jeg vet. Mange spørsmål...

Fortsetter under...

Kan ikke noe om det der,men tror sikkert at det er en del inne på assistert befruktnings,eller på sliter-forumet som vet,mange der som er igang med ivf o/eller frys. :-)

Håper dere finner ut av det,og at det er noe som kan hjelpe dere med å få en baby,krysser fingrene for at det skjer noe nå i det nye året som kommer :-)

Klem

Takk!

Jeg er helt ny her. Har foreløpig bare lest innlegg, men nå som vi vet at vi faktisk har et reelt problem er det fint å kunne få litt støtte av andre som holder på også.

Da fikk vi i hvert fall bekreftet at det ikke er bare å slappe av og ikke stresse med det. Jeg kan ikke si hvor sinnsykt lei jeg er av å høre det!

blæh,værste rådet i verden! skjønner deg godt,sliter selv med å bli foreldre her i huset! Har nettopp mistet(MA) i uke 11,hadde prøvd i 20 mnd,så det var hardt. Dere har kanskje prøvd enda lengre,siden dere er kommet et stykke i utredninga og fått diagnose m.m Var nettopp starta utr. da jeg ble gravid av meg selv,men nå er vi tilbake igjen,antagelig har jeg endometriose,så skal inn til laparoskopi.

Men som sagt,ta en kikk inne på de forumene om du lurer på noe ang. ass.befruktining og utredning,der får man nesten alltid svar. Mange er her inne også,men ikke alltid så lett å få svar på sånt her.

Uansett,velkommen til oss! Er du lei deg,sinna,glad eller hva som helst er det alltid jenter her til å støtte opp,le,gråte for deg,vi går alle igjennom sånne perioder,og har hver våre problemer,store og små,både ang. barn eller hva som helst annet i livet!

*KLEMMER*

Det er visst mange mulige årsaker til hale-og eller hodefeil, det kan være medfødt, miljøgifter, røyking, alder, livsstil osv.. Jeg vet om flere som har forsøkt akupunktur med bra virkning, og min samboer fikk bedret sædkvalitet etter 2-3 mnd med akupunktur og tilskudd av sink og andre vitaminer.

Han tok en sædprøve som viste "nakkefeil", mens neste sædprøve 2 mnd etter viste at alt var innenfor normalen!

Vi prøver fortsatt å få barn, og han fortsetter med akupunktur (jeg også for å få jevne menssykluser), men synes det var påfallende med endringen!

Skal ta en prøve til over nyttår og se om det er enda mer bedring. Anbefales hvertfall. (vi har god erfaring på www.kampenklinikken.no, www.balderklinikken.no, og har hørt om noe som heter frøyaklinikken? også.) Ellers er det lurt å få sjekket vitaminstatus hos legen siden sink er en av de tingene som visstnok ofte mangler...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...