Moon and starlight Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Kan man snu døgnrytmen når de er så små? Skal jeg holde henne våken på kvelden?
Amabolla Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 Du må snu døgnet. Begynn leggerutiner en time før planlagt sove tid. Her begynner vi med å ta på pjamas og vaske ansikt kl. 19.00. Så får hun leke litt fram til ca kl. 20.00. Da bærer vi henne opp på soverommet og gir pupp og bysser. I begynnelsen er det mye pes med pupp,vugging,legge ned i senga og ta opp igjen. Etter en tid vil dette ha blitt rutine for din baby og hun legger seg tidligere og våkner litt tidligere. Pass på å ikke falle for fristeksen å ta henne ut igjen fra soverommet!
Amabolla Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Glemte å skrive at det er lurt å vekke henne noen timer tidligere også-f.eks kl. 08.00. Da blir det også kveød for henne tidligere.
M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 akkurat det der e kjempevanskelig.. mathilde va åsså sånn.... men no legg ho seg klokka 22 å søv tell 11.... Vi prøvde å holde ho lengre våken på dagen for at ho skulle bli mer trøtt på kveilln, men det som skjedde va at ho va våken heile natta da.. la seg ikkje før 5 faktisk!!! Eg fikk ikkje endra det før sånn ca 2 uke sia... da bynte vi å gje ho ei ts grøt, å melk på flaske istede for at eg amma ho.. no pumpe eg meg om kveillan, å gjer ho melka på flaske, for da vet eg at ho får i seg all maten ho treng, fremfor å bare ligge å kose med puppen tell ho sovna...
M-N & sassy-susie Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 glemte å si at vi prøvde åsså å vekke ho tiligere, men da endte det med at ho sov hele dagen..
Tiddelidu Skrevet 11. desember 2006 #6 Skrevet 11. desember 2006 Sånn var det her også. Sovna i ett tida hver natt, og sov til langt utover formiddagen. Lillegutt snudde selv døgnet og la seg mellom syv og åtte. Det tok han en ukes tid. Så vi var nok heldige. Du må nok forsøke å holde henne våken kanskje fra fem, seks om ettermiddagen så hun blir trøtt i åtte tida. Vekke henne om morgenen og ikke la henne sove for lenge på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Sånn hadde vi det også!! Prøvde å vekke tidligere, men var så trøtt selv at jeg ikke hadde sjanse til å holde meg våken, så vi sov til 11 begge to. Kom inn i ond sirkel selv også:-) prøvde å legge tidligere og ikke ta inn i stua igjen, men det hjalp ikke. Han snudde det plutselig selv etter at jeg hadde kapitulert fullstendig en periode (vi var bortreist en ukes ferie). Lot han være oppe med oss i stua til 1 og lot han sove neste dag. Etter ferien prøvde jeg på nytt, og da begynte han å legge seg 20 på kvelden. Mulig det funker å snu døgnet men vi klarte det ikke før etter denne ferien.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Eller du kan gjøre som oss:) Lillegullet var våken til kl 06 og kunne gjerne sove hele dagen. Vi gjorde to ting: - vekte henne om dagen for å gi henne mat. (nok mat i løpet av dagen = sove om natten) - satt på støvsugeren når vi la henne. Dette gjorde vi da hun var ca 4 uker. Det gikk bare et par netter og så var døgnet snudd. Fra hun var 8 uker har hun sovet hele natten. Nå er hun tre mnd:) Vi har laget mp3 av støvsugeren (filmet den og tatt ut lyden) så vi ikke trenger å ha den på hele natta. Vi bruker fortsatt støvsugeren, men jeg tror ikke ikke den hjelper så masse nå lenger. Si fra hvis du vil at jeg skal sende mp3 til deg:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå