Gå til innhold

Dårlig samvittighet fordi jeg har oppgitt barnefaren...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har jeg altså fått nå! Han ville ikke ha barnet, men jeg klarte ikke ta abort, så altså mitt valg alene. Nå syns jeg litt synd på ham fordi han må betale for noe jeg ville ha...Noen andre?(men han har oppført seg som en drittsekk etter jeg ble gravid da) Går det an å trekke tilbake navnet? Har hørt det er best for barnet å ha en far på papiret da...

Fortsetter under...

For det første, så syns jeg ikke du burde ha dårlig samvittighet ovenfor han. Dere var TO om å lage det barnet. Jeg tviler på at det går an å trekke tilbake navnet, så sant DNA test viser at han ikke er far da. Huff, kjip situasjon det her..

Jeg har bestemt meg for IKKE å sette op far jeg da, det har ingenting med penger å gjøre eller noe, men mest pga at jeg ikke vil ha noe mer med han å gjøre (lang historie).

Jeg syns det er riktig at han skal betale bidrag til deg. Jeg vet det går an å fraskrive seg ansvar, men aner ikke hvordan det gjøres. Kanskje du skulle snakke med noen fra et familievern kontor eller noe.

Håper alt ordner seg da :-)

Jeg har inngått en avtale med blivende pappa om at han må stå som far, men så lenge han ikke ønsker barnet skal jeg heller ikke kreve bidrag. Det er jo mitt valg alene her også. Men jeg regner med at han både vil ha barnet når det først er her og hele pakka, så det blir vel litt bidrag likevel.

Synes ikke du skal ha dålig samvittighet, faren burde ha det... Føler det nesten samme som deg, bare at jeg ikke har dålig samvittihet, vil bare ikke ha noe mer med faren å gjøre mer etter som han har såret meg så mye, å velger å ikke ha noe med barne å gjøre heller, så angrer på at jeg oppga navne. å tørr ikke spørre om det kan fjernes:/

Annonse

hei!

Jeg var på trygdekontoret med akkurat dette spm..

og med de nye reglene nå som sier at ett barn har KRAV på å få vite hvem som er faren så er det veldig vanskelig å skrive far ukjent. da tar de deg inn til avhør først, for så å avdekke mulige fedre, evt den du har vært samboer med i de siste månedene o.l. også sender de brev til potensielle fedre, om at de må ta farsskapstest. dersom de ikke gjør det innen så og så lang tid så kommer faktisk POLITIET og henter dem for å tvinge de til å ta en prøve...

De er visstnok blitt ganske harde på det så det er ikke bare å si at du ikke vet.......

LYKKE TIL!

Jeg vil ikke oppgi noenting uansett. Ingen kan TVINGE noen til å oppgi navnet på far hvis de ikke vil, det handler faktisk også om barnets sikkerhet (noe jeg mener bør telle mer en barnets rett på å vite hvem pappa er). Faren i mitt tilfelle har rettet drapstrusler mot både barnet og meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...