Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin den 6. desember men her skjer det jo ingenting. Jeg har fått time til overtidskontroll på Ullevål den 19. desember, er det noen som vet hva de gjør denne timen. Begynner å bli redd for at jeg blir liggende på sykehuset på Juleaften......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OJ!!! Ikke time før 19.desember?? Fydda! Hadde håpet de var litt "snillere" der jeg, hvertfall nå før jul!

Skrevet

Hadde jo håpet det jeg også, trodde de ville få flest mulig "ferdige" før jul på grunn av økonomi og vakter og sånn, men dengang ei, snufs.

Skrevet

Nei, 14 dager er 14 dager........... skjønner heller ikke hvorfor de skal være sånn!!

Men hva de gjør der vet jeg ikke. Håper du får svar for jeg regner med at det blir en sånn time på meg snart også.. :-(

Skrevet

Dytter, er det ingen som vet hva som skjer på overtidskontroll?????

Skrevet

Joda.. Regner med de har samme type kontroll overalt : )

Med jordmor:

*Samtale om tanker man selv har om fødsel og overtid

*De måler fosterlyden og du må ta sparkeprøve, det er sånn med 2 belter over magen...

Med lege:

UL for å se om babyen er stor og om trivselstegnene er der.. At babyen gjør pusteøvelser f.eks.. For det tyder på at babyen har energi til overs : )

Gynekologisk undersøkelse for å se om man er moden.. Da blir man tøyd eller såkalt "strippet"

Også vurderer dem om de skal starte eller om du skal få gå noen dager til..

Du har nok født til den tid skal du se : )

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja jeg håper hun har kommet ut til oss før det :-)

Skrevet

Med min første gikk jeg 17 dager over, og var til overtidskontroll på Ullevål. Det er som hun over her beskriver...jeg var igjennom akkurat det samme. Jeg kunne velge om jeg ville bli satt igang der og da, eller vente til dagen etter. Jeg valgte å vente. Men det viste seg at det hele var igang allerede. Og da jeg egentlig skulle på ny time, trillet jeg lillegutt rundt i korridorene på fødeavdelingen lykkelig for at det hele var over.

Skrevet

Hehe.. snuppa mi ble også født 17 dager over : ) Jeg fikk også velge, og jeg ville vente, skulle også vært på¨ny kontroll den dagen hun var født.. Det beste er om det skjer av seg selv.. !

Ta med urinprøve om det er lenge siden du har sjekket urin hos legen..

Også sjekker de blodtrykket selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...