Gå til innhold

Noen med erfaring fra jobb i SFO/barnehage?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har jobbet alle trinn innen barmehage. begynte som dag mamma så assistent så avdelingsleder og nå styrer. kunne ikke tenkt meg annen jobb. assistentlønnen er ikke ille men ikke høy heller. ¨men du trenger som oftest ingen utdanning . det er vikti å være personlig egnet, nesten viktigere enn å har flotte skolepapirer selv om det er kombinasjonen man helst ser etter. som førskolelærer tjener du fra 275000 og oppover som styrer er det ofte personlig avlønning. jeg tjener godt pver 4 hundre tusen. hverdagen på avdeling er krevende men morsom!!

• 1 måned senere...

Jeg begynte selv å jobbe i barnehage i i september i fjor. Trives utrolig godt, men helt ærlig, så er det veldig slitsomt. På avdelingen jeg jobber i har vi 19 barn, hvorav halvparten er 3åringer, dvs dem trenger hjelp til på og avkledning. Siden vi er ute hver eneste dag, og avogtil opptil 2 ganger daglig, kan det fort slite litt på rygg og slikt. Jeg har selv ingen utdanning, og det er som nevnt over, personligheten dem legger mest vekt på, så tror du dette er noe for deg, er det bare å være deg selv og trappe opp på evt intervju. Det er jo helt klart veldig givende, og du får mange smil om munnen etter en endt dag på jobb. Mange utrolig søte kommentarer som kommer ut av barnas munn hver eneste dag :-)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...