Gå til innhold

Utredingen tok en ny vending.. noen som kan gi gode råd til å forbedre sædkvaliteten?

Anbefalte innlegg

Fikk svar fra prøven til sambo og den viste desverre få antall (8 mill) og liten bevegelighet (2). Hadde aldri trodd det var den som skulle være årsaken til at jeg ikke har blitt gravid siden han har et barn fra før. Så lurer på hva vi kan gjøre for å "rette" litt på dette. Vet han må slutte å røyke ja, men han er en sterrig gubbe:-) Blir veldig glad om noen kan gi meg noen gode råd, noe jeg kan putte i han som kan gjøre underverker:-))

Fortsetter under...

Er ikke helt sikker, men tror det står noe i den tråden som heter nyttig info for prøvere, eller noe slikt. Mener å ha hørt andre har snakka om at mannen tar sink og e-vitamin...

har hørt at sunt kosthold er bra. Zink er godt for lat sperm og ikke minst å holde pungen luftig i boksers og unngå trange jeans. he he. og setevarme i bilen er fy-fy!

Du får piske han opp av sofaen på joggetur minst 3 ganger i uka. Lag deilige middager med masssse sunne grønnsaker i og forlang at han skal spise 5 om dagen :) På helsekost butikkene har de piller som inneholder zink og selen som skal være bra for guttene. Røyk er ut og alkohol i store mengder er heller ikke bra.

Menn kan jo bli skikkelig deppa når de får høre at fruktbarheten er nedsatt, noen føler seg ikke mandige lenger har jeg hørt. Så du får være snill og god med han også :)

håper dere lykkes snart!!!

Be sambo om å skylle balla i iskaldt vann hver gang han dusjer!! Det funker,vi prøvde i ett år,ble gravid 2 mndr etter vi begynte "balleskylling"... fant rådet i ei kjerringråd-bok, og tente på tanken med en gang.

To år etter sitter jeg og ser på discovery, og der ser jeg at det faktisk er blitt forska på det også! Det viste seg at balleskyllegruppa (kontra badstue gruppa) fikk opp antallet friske sædceller etter noen mndrs skylling,og skyllinga er spes bra for å få opp tempoet på late svømmere.

Annonse

Hei.

Vi sliter med det samme som dere, og har fått disse tipsene fra legen:

-Sink/selen-tilskudd (har allerede hjulpet litt, antallet gikk fra 3 mill til 11,3 mill!)

-Omega 3/6/9 (dette har jeg lest i en bok)

-E-vitamin

-Antioksidanter (C-vitamin)

-B-vitaminer, spes. B12 og B6 tror jeg (også lest i bok)

I tillegg er det de andre har sagt her om å unngå varm pung, ta kalde dusjer (min mann nekter) på pungen og unngå trange, klamme klær.

Ikke datamaskin på fanget eller mobil i lomma.

Dessuten er det visst viktig å ikke ha for mye sex når antallet er lavt. Vi har fått beskjed om en ukes avholdenhet, og deretter ha sex på EL-dagen eller dagen før. (Det var noe annet enn så ofte som mulig, eller annenhver dag!)

Håper noe av dette kan hjelpe dere. Mannen bør også undersøkes skikkelig av lege, hvis dere bor i Oslo eller omeng vil jeg anbefale Dr. Purvis. Min kjære har blitt utredet der, og selv om ikke svarene vi fikk var de vi håpet på, var det godt å få klare svar.

Lykke til videre, håper noe av dette kan hjelpe!

Tusen,tusen takk for fine svar. Nå skal mannen igang med vitaminer her:-) Balleskylling har jeg ikke hørt om før, men skal jammen foreslå det til han ja:-))))) Tror faktisk han mistet litt lysten på røyk også.. Legen ga beskje om at han måtte slutte men han har vært så negativ til det. men da han såg resultatet svart på hvitt så tror jeg han innsåg at noe må gjøres..

Hei. Nå ble jeg spent... Jeg er også i 18 pp... og mannen min har et barn fra før... Jada.... hmmmm... .... skylling... nja..... Hakke tid til dette her - må kaste mannen i dusjen.... EHe... kanskje vente til han kommer hjem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...