Gå til innhold

Utredingen tok en ny vending.. noen som kan gi gode råd til å forbedre sædkvaliteten?

Anbefalte innlegg

Fikk svar fra prøven til sambo og den viste desverre få antall (8 mill) og liten bevegelighet (2). Hadde aldri trodd det var den som skulle være årsaken til at jeg ikke har blitt gravid siden han har et barn fra før. Så lurer på hva vi kan gjøre for å "rette" litt på dette. Vet han må slutte å røyke ja, men han er en sterrig gubbe:-) Blir veldig glad om noen kan gi meg noen gode råd, noe jeg kan putte i han som kan gjøre underverker:-))

Fortsetter under...

Du kan prøve vår "potensbombe".

Vi fikk vite i september at sambo har dårlig sædkvalitet. Da satte jeg meg på nettet og leste alt som jeg kom over av råd om hva som kan hjelpe.

Det viktigste er å slutte å røyke, drikke mindre alkohol, slutte å ta varme dusjer og slutte å bruke trangt undertøy.

Ellers er det viktig å spise variert og sunt (lite sukker).

Tilslutt er det en mengde vitaminer og mineraler som sies å hjelpe. Min kjære spiser følgende:

sink, selen, omega3, vitamin e, b, c,a, biofolin (folsyre)

Lykke til!

Vi er kjempeoptimistisk på at vi skal klare dette, selv om jeg har fått påvist pcos og sambo lett hypospermi.

Hei! Beklager at det tok så lang tid før jeg svarte. Trist å høre om svømmerne....men dere er fortsatt liv da hvis det kan jhelpe. Mange som har fått det til på tross av få antall svømmere. Ringte du for svar, eller fikk du det i posten? Har ikke fått svar enda vi.....Har dere fått ny time da?

Hellu...

Var det den første sædprøven han har tatt???

Ihvertfall, når typen min tok sædprøve første gangen, så var den langt under normalen. Så da måtte han vente i 3 mnd, for så å ta en ny prøve. Den var da helt normal.

Dette var visst ganske vanlig og (derfor de tar en til for å være sikker)!

Ellers så kan det hjelpe med vitaminer som skrevet over her:))

sink, røykeslutt, alkokutt, selen, holde det kaldt der nede (ikke bruke setevarmer i bilen og sånn) unngå feber.

Min sambo hadde dårlig 1. prøve men helt fin 2.prøve. Det var visst feber 2 mnd før 1. prøve som ga dårlige svømmere....

Hei igjen og tusen takk for svar. Det var første prøven hans og skal ta en ny prøve om ca to mnd. Så fint å høre at dere andre har fått bedre resultat på de andre prøvene, det gir jo litt håp da, men han har ikke hatt feber eller vært syk på aldri så lenge... Skal nå putte i han alt av vitaminer som kan hjelpe og ta godt vare på han så får vi håpe på bedre resultat neste gang:-)

Sarah:fint å høre fra deg igjen. Ser du ikke er like ivrig som meg her inne.-)) Jeg er vel avhengig... Rart du ikke har fått resultatene da. Han tok den på fredag og så reiste jeg ned til Ibsen på mandag (skulle ta blodprøven siden jeg hadde fått mensen) og da spurte jeg etter den. Fikk komme inn og snakke med han og da gikkk han igjennom resultatene med en gang. Fikk beskjed om at den vart sendt til Trondheim også for å se om de hadde normal fasong. Den får vi svar på om ca to uker. Han har sikkert fått svarene deres også, ville nok ringt og hørt. Men de sa at de vanligvis sender de i posten. Kanskje han ikke sender de til dere før han har svarene fra tronheim også. Vi fikk svar fra alle blodprøver i posten som var helt fine.

Klem

Annonse

Hm...ja, få de vel i posten snart da..er snart 2 uker siden nå. Blodprøvene våres var også helt fine heldigvis. Hva er planen videre med dere da? Fått ny time? Eller må dere vente 2 mnd. til neste sædprøve? Fy flate, nå kjenner jeg at dette virkelig tærer på humøret!!

Nå er planen å proppe mannen full av vitaminer og allt som skal være bra for de svømmerne:-) Ibsen sa noe om ny time ja men vet ikke om det var etter neste test eller hva. Vart igrunn så forfjamset av resultatet at jeg glemte å spørre om det.. Fikk faktisk pergo allikevel, han var litt usikker men skulle ta en enkel kur, så starta på de med en gang. Så det blir jo spennende da... Tolmodig dere er da.. bare jeg som springer ned dørene for å få resultatene, er så ufattelig utolmodig av meg!! Og dette tærer helt klart på humøret ja, går så i berg og dalbaner at jeg blir gal. Andre har jo rukket å bli gravid og fått og feire ettårsdag til ungen før jeg blir gravid, føles så urettferdig. Som om vi skal straffes for noe...Jaja, Ibsen sa at gravid skulle jeg ihvertfall bli, så får stole på det:-))

Fikk brev i dag. Sædprøven var normal, og vi er overlykkelige begge to! Alt er i skjøneste orden til nå..Tror jeg må trappe opp på kontoret han jeg også snart....

Så bra da, et problem mindre å bekymre seg over!! Blir det lap da på deg neste kanskje? Det ser jeg på som det værste men regner med jeg slipper det dersom neste sædprøve også er dårlig.. Nå har jeg vært på helsekost og hamstret inn vitaminer til han:-)

Gjest Bjørnen Collargol

Min sambo hadde ikke all verdens til kvalitet han heller, men nå har han gått et par måneder på Activator (noe jeg har kjøpt hos ei som driver med naturterapeut) og c-vitaminer og hans sædprøve har blitt kjempebra!!!!

Håper dere får orden på hans små :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...