babyT Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Tanta kom på fredag... Så da er vi over i enda en pp.... Har det ikke så bra idag. blir så lett nedstemt når tanta kommer, og føler ikke at det er noen jeg kjenner her i bygda som forstår. Blir så lei av å hele tiden få høre at ; "du må bare ikke tenke så mye på det, du blir nok gravid snart skal du se." Skjønner ikke folk at det faktisk er umulig å ikke tenke? Savner virkelig å ha noen her som forstår hvordan jeg har det. Det nærmeste jeg kommer er dere jenter her inne, og dere har hjulpet meg ofte med gode ord, men samtidig hadde det vært greit å kunne ha noen å snakke med "face-to-face". Sitter på jobb nå og orker ikke å gå hjem. Mannen min jobber kveldsvakt og er ikke hjemme før i tolv tiden. Bedre å drukne seg selv i litt jobb, enn å sitte hjemme alene og deppe. Dette var ikke særlig oppløftende og munter lesning, men måtte bare få ut litt jeg også. Ser at jeg er visst ikke alene om å være lei meg for tantebesøk idag. Sender en stor klem til Tutta.
babyT Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 11. desember 2006 hmmm, glemte å bytte nick, men nå er det gjort.
Nutmeg Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Stor trøsteklem fra meg! Vet hvordan det er å jobbe litt ekstra fordi man ikke gidder gå hjem siden sambo jobber sent. Kjenner heller ingen der vi bor akkurat nå, så jobben er god å ha:) Du får ha lykke til neste pp, håper 5 blir lykketallet:) Vær snill med deg selv i dag da, og sitt på jobb alt for lenge! Enda en trøsteklem!
melkekua™ Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 Huff så leit! Den forbanna tanta, hun vet ikke når hun burde holde seg unna! Du får satse på en romjulsspire ;o) Lykke til neste pp! Nye muligheter vet du )
Miraculix Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Uff, jeg vet, det er ikke en morsom dag når tr kommer. :-( Jeg forstår deg veldig godt, har hatt besøk i 4 dager nå, så jeg håper ho drar i løpet av morgendagen. Det er umulig så å si å ikke tenke på det. Hvordan skal man klare det?? Det er en gåte.. Man kan nok ikke si noe annet, bare. Hva skal man si liksom? Om man har prøvd lenge selv, eller om man blir fort gravid, de fleste svarer det samme.. Ikke tenk på det.. Prøv å fokuser på noe annet. Nei, det er omtrent umulig. Du vet iallefall når du er innom her at du ikke er alene!!! Men jevnt og trutt så sitter spira for disse jentene her også, så snart er jeg sikker på at det er din tur :-) Hjelper sikkert ikke så mye men, du skal iallefall vite at jeg og alle de andre her, forstår hvor sinnsykt uønsket tr er og hvor fortapt man føler seg når ho kommer... Håper humøret blir litt bedre etterhvert..! Stor trøsteklem
babyT Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2006 tusen takk for klem og gode ord! Har ikke tenkt å sitte hele kvelden. Ungene skal ha juleavslutning som klassekontaktene har ansvar for. Er egentlig bare vikar i denne klassen, og får ikke betalt for å stille opp på avslutninga, men ungene ville så gjerne at jeg skulle komm, så da får jeg ta meg en tur.
babyT Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2006 Tusen takk for gode ord! trenger det nå. Nå kom visst tårene også...
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 Hei hei finnmarkbaby? 5.pp.... Må visst også bytte nick, fikk tanta i dag, tre dager over ikm... Begynner nå i den 11.pp....
babyT Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2006 Uff, det var trist å høre Bea. Du har jo prøvd enda lenger enn meg... Ønsker deg lykke til og håper at det klaffer for deg denne pp!
Serial mom Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Man tenker alltid på det,og jeg kan love deg det blir værre etterhvert,men samtidig blir man litt mer kynisk og gir mer f... når man har prøvd en stund,slutta å gråte ved tantebesøk for lenge siden,har bare regna med at hu skal komme. Det som hjelper er å finne andre ting å være opptatt med,for da tenker en ikke like mye på baby,helt ubevisst. det at man skal slappe av,ikke tenke på det osv. hjelper aldri! Mista nettopp min spire i uke 11 etter 20 mnd pøving,men må bare tvinge meg selv til å tenke på,andre ting,noe som holder hodet bizzi,liksom! Nå har jeg konsentrert meg på at jeg skal trene masse etter jul,og at vi skal flytte inn i nytt hus,det hjelper masse for meg i sorgen. Trodde jeg skulle dø da jeg fikk beskjed om at jeg måtte tilbake til dette forumet igjen,når jeg endelig hadde kommet meg videre til 1.tri,men nå har jeg vel mer eller mindre forsona meg med tanken... Opp med hodet,5 pp er ingenting,det er helt normalt,og du skal se at du ganske snart kan sitte der med et blått kryss på pinnen du også! Kanskje du ikke skal snakke om dette med andre hjemme,da blir det færre spørsmål og mindre forventningspress på deg! Ønsker deg lykke til! *trøsteklem fra meg også*
babyT Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. desember 2006 Takk for gode ord, elli-karamelli. Leste den triste historien din her inne. Du må være en utrolig sterk person som holder ut dette. Ble så glad tidligere da du annonserte at du var gravid, og ble kjempelei meg da jeg så at du kom tilbake. Vet at 5 pp ikke er så mye, men jeg har pco, og det gir jo ikke så gode prognoser. I tillegg har jeg veldig store smerter hver gang tanta kommer. Vanlig paracet og ibux hjelper ingenting. Det eneste som demper smertene litt er naproxen, og etter å ha tatt det i helga leste jeg på pakningsvedlegget at bruk av naproxen kan gjøre det vanskeligere å bli gravid... Så det blir en ond sirkel av dette: Tar naproxen for å komme gjennom første dagene med mens, naproxen gjør det vanskeligere å bli gravid, blir ikke gravid og må ta mer naproxen når tanta kommer..... Har spurt flere leger om det ikke finnes noe annet jeg kan ta istedet, men har ikke fått noe... Har faktisk ikke sagt til folk her at vi prøver, men alle antar det siden vi gifta oss i sommer. I grunnen en ganske teit konklusjon. Er vel ikke alle som prøver å bli gravide bare fordi de har gifta seg! Har prøvd å si at det er ikke vits å spørre eller hinte fordi vi ikke skal ha barn enda, men det hjelper ikke så mye... Igjen elli: tusen takk for de gode ordene! Det jeg har skrevet her er ikke ment som en bortforklaring av dine råd, men følte jeg trengte å skrive ned dette også.. En kjempestor klem er på vei til deg!
Serial mom Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 He-he,den fikk vi også slengt i fleisen da vi gifta oss i oktober! Og jeg ble faktisk gravid på bryllupsnatta,utrolig nok! Ja ja! du, jeg er vant til at bedritne ting skjer,så har vel blitt mer hardhuda med årene bare,men like liten og sårbar på innsida,bare viser det ikke så lett... Pco, ja,ikke bra. Får du pergo da? Det hjelper iallfall for mange,så hvorfor ikke for deg! :-) Jeg har også vanvittige smerter ved TR,får kramper,hodepine,feber,kvalme m.m Jeg er under utredning,og skal ha laparoskpoi for å se om det er endometriose,gyn. mistenkte det ihvertfall,og da kan det ta lang tid å bli gravid. De smertene/plagene er ofte forbudet med det,har du blitt sjekka med lap.? Kanskje det kan være en idè? Håper det ordner seg for deg snart,noe jeg er sikker på at det gjør! og du,det er lov å klage og være lei seg her inne,så om du føler for det er det bare å skrike ut her,det har vi alle gjort! Felles skjebne er jo felles trøst,vet du! :-) Klemmer fra
babyT Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 11. desember 2006 Jeg fikk henvisning til gyn for ca en måned siden, men har ikke gørt noe ennå. Prøvde å ringe idag, men da var det stengt... Får prøve igjen i morgen. vil jo gjerne komme igang med utredninga så snart som mulig. Legen mente også at det ville være bra for meg. Sliter med depresjoner som kommer og går, og de har kommet hyppigere etter at vi begynte prøvingen... Håper å bli satt på pergo eller metformin, men vi får se hva som skjer. Tror jeg har for mye prolaktin, for jeg har "melk". Hatt det siden jeg fikk påvist pco i 2001...
babyT Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 11. desember 2006 Uff... må visst skrive ut litt mer jeg... Føler meg rett og slett ikke bra idag. Siter her og bare ønsker å ha noen å snakke med, men vet ikke hvem det skulle være. Orker ikke enda et; "det ordner seg nok, bare ikke tenk på det, så skal du se du blir gravid". Vet jo at de mener det godt, men det føles ikke godt! Sitter her i sofaen og føler meg rett og slett bare liten og aleina... Fler som har det slik noen ganger at det eneste man ønsker er å snakke med noen om det man går og tenker på samtidig som man ikke vil at de skal se at man har det tungt?
babyi2007? Skrevet 11. desember 2006 #15 Skrevet 11. desember 2006 Heisann! Ja det høres ut som om du har en tøff dag idag,har sånne dager jeg å.Er også fra finnmarka,å sliter veeldi for å få en spire,er inne i min ørtende pp for å si d sånn å har blitt lovt utredning(på ny) innen februar 2007...men kjenner jeg sykehuset rett kan d fort ta lengre tid enn d.Kan være kjekkere å prate med noen pr mail el msn når man føler d sånn som du gjør,så ser de ikke men du får ut d som ligger å gnager på deg...bare et tips.Lykke til å håper spira sitter snart:-) Trøsteklem herved oversendt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå