Gå til innhold

da har jeg vært på min aller første kontroll hos legen...


anonyminos

Anbefalte innlegg

må innrømme att jeg ble litt skuffet...var der inne i toppen 10 minutter(da tok di blodprøver også)

 

han fyllte ut helsekort, og det var det.....jeg som hadde tatt med urinprøve å allting...men det skulle de ikke ha på første kontroll sa han...

 

så nå har jeg hatt en litt lang samtale med jordmor, og jeg skal få gå til henne heller, og bare henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MammaTil2 & LynVingen

Har hørt det er mange som synes det er bedre å gå til jordmor, man får mye mer informasjon, og mange jordmødre har bedre tid enn legene. Denne gangen tror jeg jeg skal holde meg til legen min, men det er fordi jordmor her er "helt bak mål" ;)

 

Er du langt på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på min første legetime idag. Jeg er 5+1, så det var vel ikke så mye mer ved denne graviditeten enn helsekort, blodprøver og urinprøver som skulle sjekkes..

 

Jeg sliter med høyt blodtrykk, så jeg skal tilbake 21. desember.

 

Er veldig fornøyd med min lege, så jeg skal velge å gå til begge.

 

Ønsker en UL så fort det lar seg gjøre, men foreløpig er det den "obligatoriske" jeg er innkalt til, så får vi se hvordan det går...

 

Klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere fått time så tidlig? :P Jeg har ikke fått time før over nyttår, og er i min 7. uke nå! Hehe, jeg trodde at det var vanlig å bare få en time der man bare fikk det registert, og at søknad om time hos jordmor blei sendt, men neida, ho dama i telefonen mente at det var ikke nødvendig før uti januar en gang. Hmm, rart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, merkeligge greier dette her....trodde att jeg skulle få litt ekstra god "støtte/oppfølging" siden jeg hadde en sa for 2 mnd siden...men neida.....

 

så jeg kontaktet en lege i nabokommnen jeg....har vært på ul der da...men bakvendt å holde på med flere leger og slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke 1. legetime før 10. januar, da er jeg 11+6. Dette er mitt 2. svangerskap. I mitt forrige "løp" jeg til legen med en gang - synes det er greit å vente litt nå, så går tiden kanskje litt fortere. Merker jeg ikke er like "hysterisk" nå som forrige gang heller, heldigvis... :-)

 

Var på tidlig UL på Volvat i dag, (7+4) for å se at det var liv, og det var det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaTil2 & LynVingen

Da kan du i det minste trøste deg med at det blir mye morsommere på neste kontroll uansett, synes det er så koslig å høre fosterlyden c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...