Gå til innhold

Fødselsstipend til meg og fødselspenger til far?

Totettitett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke du mister retten til stipend... Er i litt samme situasjon selv... Og har tenkt på at jeg fortsetter å studere til neste år (venter i juni...), mens kjærsten går ut i permisjon når jeg har praksis. og sånn jeg har skjønt det på NAV-kontoret kan man nå dele opp permisjonen og spre den over barnets 3 første leveår (kalles på tidskonto) og ettersom hvor mange uker han velger å ta ut tilsammen har han krav på 80 el 100% lønni periodene... Han har også rett til å "overta", eller ta ut tilsvarende permisjon som du hadde hatt krav på hvis du hadde vært i full jobb...

TROR JEG... er ikke helt sikker, men det er sånn jeg har skjønt det etter å ha lest litt på NAV`s internettsider.

Hvis du finner ut noe mer må du skrive inn... for jeg er hvertfall interessert i å vite hvordan man evt kan få ordnet det der... prøvde å ringe dem, men det ble jeg hvertfall ikke no klokere av=S

Lykke til=)

For å få fødselsstipend må du ha minst 40% omsorg for barnet.

Dvs at far kan være hjemme 60% med barnet. Altså at dere bruker tidskonto istedenfor vanlig permisjonsordning.

Tidskonto bytter forresten navn i Januar, har selvsagt glemt hva det nye navnet er nå i farta:S

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...