Gå til innhold

Gruer meg litt til å fortelle mamma at jeg er gravid igjen


Tord_og_Trym

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 3 år og en sønn på 4 måneder.

 

Alle i svigerfamilien min vet at vi skal ha barn igjen, men ikke moren min. (Hun har vært på 14 dagers ferie og vi ville vente til hun kom hjem.)

Nå går jeg og gruer meg nesten til å fortelle henne at vi skal ha barn - igjen....

 

Hun kommer til å "svirre" med alle de negative sidene; vi har ikke 3 barnerom, det blir mye pes til barnehage med 3 barn, det blir veldig dyrt å ha 3 barn, hva med jobben min..... bla bla bla

At hun får sjokk forstår jeg for det var ikke akkurat planlagt å få et barn til og ihvertfall ikke så tett som med en aldersforskjell på 1 år imellom de 2 minste. Men nå er vi her og vi som foreldre har bestemt oss. Så det må hun jo bare akseptere.

Jeg er bare så redd for at hun ikke kommer til å glede seg så mye over dette svangerskapet som med de 2 andre.

Svigerfamilien min er glade og sier at vi får mye jobb, men de kan jo ikke gjøre noe fra eller til med at vi har bestemt oss for å få 3 barn.

Har ikke mest lyst til å fortelle nyheten over telefon heller, men hun er visst ganske opptatt denne uken så en overraskelsesvisitt blir vanskelig.

 

SMS virker også litt "dumt", men....

 

Noen forslag til hva/hvordan jeg kan fortelle det på en "skånsom" måte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg ikke heller til å fortelle den gode nyheten til min mor....så jeg skjønner deg veldig godt.. Er så synd at det skal være sånn. Har desverre ikke noen gode tips hvordan du kan si det, men mitt valg blir hvertfall og bare si det enkelt og greit.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du mødre er noen merkelige dyr..

-men om hun kommer til å reagere negativt med en gang, skal du se at hun blir glad på deres vegne etterhvert!

 

Og hun kommer jo helt sikkert til å glede seg like mye over dette barnet som de andre barnebarna sine! Tro du meg!

 

Det er egentlig bare å få det overstått, har jeg funnet ut. Fortell det, ta en eventuell smell, og så kan du slippe å grue deg mer!

 

:)

 

lykke til da:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er utrooolig negativ til alt og alle. Har grudd meg til å fortelle om alt som er viktig for meg, for jeg vet at hun kommer til å bombardere meg med spørsmål som er negativt ladet.

 

Jeg har sluttet å bry meg om det, jeg lar henne leve sitt triste liv, og lar ikke lenger henne ta gleden fra meg.

 

Hun er ikke blant de 5-6 første som har fått vite at jeg er gravid med nr. 3. Hun skal selvfølgelig få vite det fra meg først, men hennes oppførsel og reaksjoner gjør at det er mange andre jeg gleder meg mer til å dele gleder med enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fortalt det til mamma!

 

Og hun ble så glad!!!

 

Så da er jeg blid og fornøyd.

 

Jeg måtte fortelle det over telefon i går, for å "få det overstått". Sjokkert ble hun nok, men det var ikke det hun ga inntrykk av. Og det var ikke noe negativt i samtalen i det hele tatt. Hun hadde bare anntatt at vi ikke skullle ha flere barn, men utover det så var alt bra.

 

Så lettet jeg er nå. Nå kan jeg slappe av litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vet hvordan du har det for vi venter nr 4 nå og mamma var også den siste som fikk vite det. Hun var også på ferie eller utenlandsopphold(hun har leilighet i syden) så hadde jeg bestemt meg for at hun ikke kunne få nyheten over telefon. Men det ble til at hun fikk vite det på telefon alikevel for hun lurte på hvorfor jeg var hjemme fra jobb(ble sykemeldt pga kvalme) og hun skjønte med en gang at jeg holdt noe skjult. Men hun tok det faktisk bedre enn forventet. Så viss mor di er kommet hjem så ta med deg barna og mannen din på besøk til henne og hopp i det. Til lenger du venter til verre blir det for deg selv. Og uansett hva hun sier så bare la det gå inn det ene øret og ut det andre. Og hvem vet kanskje hun ikke tar det så tung som du tror. Håper ikke det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...