Gå til innhold

Tv og baby 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er veldig skadelig at babyen ligger å ser bort på tv i små perioder. Vi har baby gymmen plassert på gulvet ikke så langt fra tv og det hender hun ligger å titter litt bort på skjermen. Lurer derfor på om det er skadelig for øynet og utviklingen av synet. Det er ikke snakk om lange perioder av gangen da.

Skrevet

Har aldri hørt at det skal være skadelig, men jeg vet jo ikke.

Skrevet

Tror ikke for øynene og synet da.Men det forekommer oftere epilepsi anfall i forbindelse med tv titting,spesiellt om det er mye flimring da...Men har man det lyst ellers da blir jo ikke flimmringen så fremtredende.Har også tenkt på det,så plaserte gymmen slik at han ikke ligger å ser på tv,men d har krevd litt ommøbelering;)

Skrevet

epilepsi ja, huff da tror jeg at hun ikke skal få se på tv på en stund. Blir fort nok tv slave vil jeg tro. Men det rare er at hun blir så rolig vær gang hun blir plassert der...:) Men vi får omøblere litt tror jeg.

Skrevet

Tror det blir anbefalt at små babyer ikke skal se på tv pga overstimulering. Min gutt gjør akkurat som du beskriver, han vrir seg etter tvn uansett hvor jeg setter babygymmen! :) prøver å sette på radio istedenfor tv, er en god vane å ikke ha tv på hele dagen, for når de blir litt større blir de nok sittende fremfor den hvis den er på... det går jo barnetv hele døgnet nå! men at de ser bort littegrann mens de leker på gulvet tror jeg ikke er skadelig, men selvfølgelig, alt med måte! spesielt med tanke på epilepsi!

Skrevet

det er lett å ha tv på hele dagen når man går hjemme ja:) . får begynne å høre radio istedenfor gitt.

Skrevet

babyene får jo så klart ikke epilepsi av tv titting. Det er kun hvis de er disponert for det. Altså hvis de allerede har sykdommen kan et anfall bli framprovosert av tv titting.

Tror nok ikke det er farlig for en baby å se på tv i noen minutter. Det er jo mange spennende farger å se på.

Skrevet

Næi,de trenger ikke få det selvfølgelig,og mest sansynlig gjør de ikke det!!!

Men det er en av ttingene vi spør etter ved innkomst av kramper,anfall..Fordi det KAN utløse anfall...,men det er nok sjelden ja..Mener ikke at det er skadelig å titte noen minutter,men om babyen ligger mye ved gymmen gjennom dagen og det er mye flimring er det ikke bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...