turbogutt Skrevet 11. desember 2006 #1 Skrevet 11. desember 2006 Vi har gitt lillegutt grøt i ca 1mnd (han er nå 6mnd). I starten var det bare en ts og så har vi økt sakte. Han har vært oppe i full porsjon i ca to uker tenker jeg. Når skal man begynne med måltid nr to? og tre? Skal det tilvennes like sakte som det første måltidet? Og skal man gi grøt, middag eller frukt til å begynne med, eller er det bare å starte med flere måltider nå siden han er 6mnd? Og en ting til.. siden han nå er 6mnd, skal man da gå over til 6mnd grøt,eller fortsette med 4mnd. Tenkte siden det er så mye mer gluten i de 6mnd grøtene og hs sa man skulle bruke blandingsgrøt til å begynne med for å få en gradvis introdukjson av gluten. Huff, ble mye på en gang det her.. men lurer så veldig på alt dette rundt mating
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #2 Skrevet 11. desember 2006 hos oss gikk det en mnd mellom hver gang det kom et nytt måltid. 3mnd - 1. grøt måltid 4mnd - 2 grøt måltid 5mnd - startet vi med middag 6mnd - startet vi med brød
Tibra Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Dytter... for dette lurer jeg også på Har en liten på 6 1/2 mnd som har fått ett grøtmåltid i 3 uker - har begynt litt med hvetegrøt og lurer på hvor sakte introduksjon av gluten bør være???
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #4 Skrevet 11. desember 2006 sånn har jeg gjort det 4mndr grøt 5mndr frukt eller grønnsaksmos 6mndr middag nå er grøt 1 måltid, middag 1måltid og frukt et måltid. får melk også da. Driver å venner han til gluten nå.. Fra maisgrøt til havregrøt med banan og aprikos.. øker med 10ml vann hverdag ca.. se åssen det går for hverdag.. er ikke helt sikker ang gluten jeg heller! men hvare er det ikke så mye gluten i i forhold til hvete...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå