Gå til innhold

sliten og lei juleshopping...

Zoomer - lykkelig tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på shopping i over tre timer, og bekkenet mitt skriker. Har vært over alt, føler jeg... Babybutikker, Maxbo, XXL sport, postkontoret (pakket inn og sendt de siste julegavene som skal i posten), to matbutikker, hudpleiesalong, Claes Ohlsson, Toys'r'us og flere kjøkkenutstyrs/gavebutikker. Er helt utslitt, men har nå veldig få gaver igjen (kun til lillesøsteren min, sønnen min og mannen min), så er fornøyd. Utrolig slitsomt å være høygravid på juleshopping!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7422748-sliten-og-lei-juleshopping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med du....sånne storshopping dager er ikke noe for meg om dagen..Må spre det litt utover jeg da, handle heller lite og ofte. Blir så utrolig sliten og bruker så lang tid på å hente meg inn igjen. Dessuten prøver jeg å overlate endel til samboer. Jepp, slitsom tid å være høygravid på, men tenk nå er det snart over og da sitter vi igjen med årets flotteste julegaver :)))))))))

Jeg har prøvd å manne meg opp til denne shoppingturen i over en uke nå, så nå måtte jeg virkelig få gjort noe. Har prøvd å spre det litt utover, men det har ikke vært så vellykket. Mannen min sier alltid "det ordner seg", men jeg vet at hvis det skal ordne seg må jeg gjøre det, for han jobber i butikk og der har de alt for mye å gjøre før jul...

Ja, håper bare "årets flotteste julegaver" klarer å holde seg i magene våre til etter nyttår, men etter denne handleturen er kynnerne mine ikke spesielt behagelige... Og jeg som skal hente sønnen vår på 16 mnd i barnehagen om en times tid...

Tenker på den sangen jeg når du skriver"det ordner seg" hmmm "det kommar at ordna seg det gjør det altids..tralalala" Timbuku??? Typisk menn, tar så lett på alt hehe...Ja det er faktisk en annen grunn til at jeg ikke kan bruke opp halve dagen på sånne shopping turer, leverer Mathias i barnehagen 09.30 hver dag og henter han i 16 tiden. Og jeg MÅ iallefall ha 3 timers hvile på sofen om dagen nå, prøver iallefall. Er jo oppe halve natta for tiden. Ellers så er det bare så mye å gjøre i heimen av tøyvask og bretting, middager og støvsuginger og matpakker og diverse.....

oh shit...litt av en shopping rundet ja...tar det litt mer cooly jeg..stresser ikke så fryktelig. Har handla litt nå og litt da.

Gleder meg faktisk til i morra for da skal jeg handle mer, men ikke så vill runde som du har hatt. Det orker ikke denne dama nei.

Tar det litt pø om pø...

Med min flaks i dag fikk jeg bare 15 min hjemme alene før de ringte fra barnehagen og sa at sønnen min måtte hentes tidlig, for han har fått øyekatarr/øyebetennelse (igjen). Det har vært så mye øyebetennelse i barnehagen at de nå har bestemt at barna må være hjemme dagen etter et slikt utbrudd oppdages, så sønnen min må være hjemme fra barnehagen. Ble sååå glad da mannen min (helt uoppfordret) sa han kunne være hjemme i morgen, han også, slik at jeg får avlastning...

Blir nok den siste slike turen jeg tar før babyen blir født, ja... Ett par av tingene jeg skulle kjøpe/bestille i dag måtte vi ha før babyen kommer (f.eks. softbag til søskenvognen), så det er deilig at jeg er ferdig med det nå.

Annonse

Joda, det er sånn, men vi har medisin igjen fra forrige gang han hadde det, som bare er litt over en mnd siden. Begynte derfor behandlingen av han med en gang vi kom hjem fra barnehagen i dag. Har både øyedråper og salve + er kamerat som er lege som skal skrive ut ny resept for oss i løpet av morgendagen (for det var ikke så mye øyedråper igjen). Derfor skal sønnen min være hjemme sammen med oss i morgen, slik at han forhåpentligvis er bedre til lucia-feiringen i barnehagen på onsdag.

Når jeg leser dette blir jeg veldig veldig glad for at jeg er ferdig med all juleshopping. Min kjære har riktignok klaget og sytt en del over at jeg i oktober og november satte foten ned med klar beskjed om at i morgen SKAL vi det og det, han har også gryntet tilbake og sagt at det er jo lenge igjen, det haster jo ikke, alt ordner seg, og toppkommentaren av alle - "er det så viktig at de er fremme til julaften da? De får dem jo uansett før eller senere..." Typisk mannfolk....

Men fredag når vi var ferdige med det aller siste, hadde handlet inn til helgen og vært på postkontoret og fått sendt alt som skulle ut av byen, alt på en dag med masse og sterke kynnere som vi var litt redde for skulle resultere i en baby, måtte han innrømme at han var ganske lettet over å være ferdig - jeg hadde visst rett i at jo lengre vi ventet jo verre ble jeg....

Merkelig... jeg hadde visst rett igjen - hvem kune tro det ;-)

Er så glad juleshoppingen er over for i år. Var ferdig i oktober/november heldigvis :-) Var en liten tur på dagligvarebutikken i dag for å handle noe småtterier og det var nok for meg og ryggen/bekkenet mitt. GLEDER meg virkelig til dette svangerskapet er over, er å lei nå!!!!! men, men.. 4 uker igjen nå så får holde ut.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...