Gå til innhold

Hva skal jeg si til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde altså tenkt å holde ut til jul på jobb, ikke så mange ukene igjen. Men fredag rann det litt over, ble så forbanna sliten og ville bare gråte når jeg tenkte på alt jeg skulle ha gjort. Og grua meg til idag mandag, som er den verste dagen min på jobb, har så veldig fortetta arbeidsdager, mandager, onsdager og fredager, mens de andre dagene er helt greie. Så jeg fikk altså satt meg opp på telefontreffetid med legen, men nå vet jeg altså ikke hva jeg skal si??

Noen som vet, sliter jo litt med å uttrykke meg muntlig, da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrive det ned kanskje. Det er sikkert ikke første gangen en lege har fått noe skriflig isteden for muntlig. Kanskje det blir lettere å snakke om etterpå også da, når legen begynner å snakke.

Lykke til uansett :-)

Skrevet

ok, det var lurt. Kan jo skrive ned stikkord, kanskje, så har jeg noe å ta utgangspunkt i!

Skrevet

Hei du.

Har hatt samme problemet de siste dagene. Det vil si, jeg er student da, og har vært gjennom 2 eksamener nå, mens den tredje skulle jeg ha denne uka. Merket i helga at alt bare toppet seg; jeg klarte ikke lese (teflonhjerne pga graviditeten tror jeg), jeg klarte nesten ikke gå (bekkenløsning), og jeg hadde null tålmodighet med gutten min på 2 år. I tillegg er mannen min utearbeidende og kommer ikke hjem før om enda 10 dager, og med juleforberedelser og alt med seg, trodde jeg at jeg skulle tilte helt over til slutt.

Så jeg endte med å ringe legekontoret og forlangte en sykemelding. Tok en prat med læreren min og, og fikk utsatt den siste eksamenen til etter nyttår. Og vips! Så sank skuldrene og jeg klarte å puste normalt igjen. Så nå klarer jeg endelig å jobbe tilnærmet normalt med eksamensoppgavene... Sprøtt.

Du må jo bare si til legen akkurat hvordan det er, og kanskje overdrive bittelitt slik at han/hun virkelig hører etter? Si at du er sliten og trøtt og er redd for å bli FOR trøtt til å fungere i det hele tatt! Det er ikke bra å gå rundt og være så sliten at man bare har lyst til å grine.

Lykke til.

Skrevet

MEN... er lærer, og har bare ei og ei halv uke igjen. Føler meg bare så taper, som ikke klarer å holde ut disse siste dagene! Helt håpløst.

Har heller ikke fått gjort noen forberedelser til jul - ikke julegaver, ikke bakt sammen med ungene, eller noe som helst. Sukk

Skrevet

Bake kan du gjøre til neste år! Finnes så mye fint i butikkene nå at! Er ikke vits i å stresse seg opp for ting man kan endre på for en gangs skyld. Julegaver... Litt værre. Men jeg har faktisk løst det slik at jeg har kjøpt det meste på nettet i år. Så da er det bare å pakke det inn etter som det kommer i posten. Ellers tar jeg meg en tur til vinmonopolet og handler inn noen fine viner og pakker inn. Prøver å gjøre det så enkelt som mulig.

Lærer ja. Morsomt, jeg er lærerstudent.... Men de burde da legge litt til rette for deg? Eller har de gjort det allerede kanskje? Jeg vet hvor trange budsjetter skolene har, og det er kanskje lettere sagt enn gjort, men det er ikke en assisten som kan steppe inn sammen med deg da?

Skrevet

Har nok gjort det litt vanskelig for meg sjøl, jeg. Har vanskelig for å si fra, før det liksom renner over- men jeg har sagt at etter jul må de tilpasse timeplanen til meg for ellers holder jeg ikke ut! Men det er jo litt synd når jeg helt plutselig ikke holder ut lengre da! Er spent på hva legen sier. Trur jeg sjøl bare mener at jeg kan ta et par egenmeldinger også klarer jeg meg ut desember... Så nå angrer jeg litt på at jeg ba om å få telefontreffetid, da!

Skrevet

Jepp, nå har jeg snakka med legen. Og sa som så at jeg trudde jeg tok bare et par egenmeldingsdager også starta på igjen på onsdag! Og det syntes nå han og var greit. Var jo ikke akkurat det jeg skulle si, men men! hehe.

Skrevet

Så lenge du har funnet en løsning som du synes er grei, så er det kanskje greit nok. Men det er ikke bra å være så sliten som du beskriver. Du har ikke mulighet for litt kortere dager nå da? Eller litt avlastning?

Selv måtte jeg til legen i dag fordi jeg har en forkjølelse som ikke har gått over etter 5 dager. Blodtrykket mitt har gått til himmeles, og jeg endte med sykmelding i en hel måned. Det er kanskje sånn det går når man lider av snill-pike-syndromet og presser seg til å gå på jobb selv de dagene man ikke bør?

Lykke til, håper du finner roen og overskuddet i juleferien!

Skrevet

Takk takk, abelille! Skal vel ordne seg, ser jeg for meg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...