Gå til innhold

sykemelding og bekken

Anbefalte innlegg

heisann! jeg har fått bekkenløsning.. men legen min sykemelder meg bare 1 uke av gangen.. hvorfor gjør de dette?

jeg syntes det er GRUSOMT å ringe jobben hver uke og si jeg ikke kommer...

tror hun det vil bli bedre? alt jeg har lest rundt om tyder på at det er kommet for å bli liksom?!

hva kan jeg si for å få en litt lenger en.. de på jobben er passe gretten på meg føler jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7422600-sykemelding-og-bekken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner at det er frustrerende, jeg blir sykemeldt 2 uker av ganger.

Legen så at jeg sikkert kommer til å være sykemeldt ut svangerskapet men vil at jeg skal komme innom annenhver uke så ho kan holde øye med hvordan jeg klarer meg. Selv om det sjelden skjer kan det visst bli bedre.

Jeg syntes det egentlig er greit jeg å komme innom legen hver 14 dag. for det koster jo ingenting, bortsett fra reise til og fra da.

Og så kan jeg passe på å spørre om andre ting jeg lurer på.

Jeg har snakka med sjefen min om det. Så hun vet at jeg blir karnsje borte lenge.

Det er visst sjelden en lege gir SM for lengre en 14 dager da.

ja, men jeg får ikke time en gang..

jeg fikk sykemelding idag og mamma hentet den for meg og spurte samtidig om jeg kunne få en time slik at jeg kunne få en diagnose på det og få litt råd og hjelp, time får jeg ikke, legen skal ringe meg nå etter fire en gang.. dette gjorde hun også i forrje uke og forklarte meg ingenting eller noe, så jeg vet egentlig ikke om jeg har bekken l en gang eller om det er noe annent som er gale..

føler jeg ikke blir tatt alvorlig.. det er tross alt mitt første svangerskap og jeg aner jo ikke hva som er normalt og unormalt..

"frustrert"

Eg er nå i veke 36 og har vore sjukemeld pga bekkenløsning sidan veke 21. Den fyrste månaden sjukemelde legen meg kun 2 veker i slengen, bekkenløsning KAN bli litt bedre ved eit pr vekers kvile fekk eg beskjed om, men eg fekk og beskjed om at eg nok ikkje kom til å bli 100% friskmeld. For enkelte stabilisere bekkenløysinga seg og viss du då i utgangspunktet ikkje er blant dei verst ramma kan jobben bli tilrettelagt for deg. Eg blei aldri bedre og det har heller ikkje stabilisert seg. Pass på at du får fysioterapi. Eg syns du skal spørre legen din neste gong, og forklare korleis du føler det. Det tok ikkje lange tida før legen min sjukemelde meg 4veker i slengen, lengre har dei vist ikkje lov til, til tross for at han og eg var sikre på at eg ikkje kom meg i jobb att. Kva dei syns på jobben skal du drite i, ta vare på deg sjølv nå. Dei burde ha såpass medkjensle for kva du går igjennom nå at dei ikkje skal vera irriterte på deg. Men snakk med legen din om alt dette..

Jeg har den erfaringen at jordmor som regel har mer tid og kunnskap om bekkenløsning enn legen. Snakk med hun isteden! Da kan du vise til rådene du får av henne når du kontakter legen for sykemelding neste gang--hun vil sikkert støtte deg i det å få lenger sykemelding. Lykke til!

Har selv hatt bekkenløsning siden uke 6.

• 1 måned senere...

Annonse

DU må forlange å bli tatt på alvår. Du må KREVE at de tar seg tid til deg, for hvis ikke DU sørger for at de tar deg alvårlig, vil INGEN sørge for at du får det du har krav på.

Når du blir mor og trenger legehjelp til barnet ditt f.eks... da vil du alltid møte helsepersonell som ikke mener du har behov for så mye hjelp som du føler selv. Det vil alltid være noen som mener du kan vente.. Det er er ditt ansvar da og kreve at barnet blir ordentlig sjekket så du kan føle deg trygg... Du må huske at DU vet best hva som er riktig for deg, som regel... ikke alltid slå deg til ro med svaret du får....

LYKKE TIL

jeg å har kanskje bekken løsing nå da og blir sykmeldt i 2 uker av slengen til tross for han skriver at jeg sikert ikke kan jobbe igjen da

er i uke 20 trøste og bære kjedder meg såååååå alt da...

ikke ligge ikke sitte og død og vaske gulv 3 unger i huset også sukk sukk

Jeg får også sykemelding i 1 mnd av gangen. Kan jo hende det har litt med hva slag jobb man har.Men legen er forståelsesfull og hjelpsom! Synes det er helt sinnsykt hvor forskjellig behandling man kan få hos leger. Hadde en før, som åpenbart var gruelig lei av jobben sin. Men jeg byttet lege, og forskjellen er helt vannvittig. Legeskrekken har nesten forsvunnet og.

Kanskje du bare skal bytte lege? Forhøre deg litt rundt om hvem som er hyggelige og sånn, så blir det sikkert bra! Forferdelig å gå å grue seg for å ringe jobb, og så lege, og bare føle motgang. Skal ikke være sånn! Man skal kunne nyte graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...