Gå til innhold

Jeg prøver igjen. Mat-plan for en dag til deres barn.Plis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare vite hvordan andre gjør det. Veit ikke hvor lenge jeg skal vente lissom.

Skrevet

Martin spiser ca hver 3. time om dagen. får litt grøt på morgenen (noen timer etter at han står opp) men det liker han ikke og så får han middag på ettermiddagen.

Skrevet

Kalte du det der en mat-plan? Så han får 4ganger grøt og 1 gang middag da eller???

Skrevet

Det var jo litt av en tilbakemelding å gi ei som svarte deg som best mulig!

hilsen

ei anna anonym.. litt sjokkert faktisk.

Skrevet

Hei, vi hadde denne planen

Tidlig Morgen: pupp

Frokost: pupp + grøt

Lunch: pupp + frukt

Middag: pupp + middagsglass

Kvelds: grøt+ pupp

Men han spiste ikke så mye til hvert måltid, det ble med 2-8 av de små babyskjeiene. Også ble han syk og nektet å spise mat på 1,5 uker og da begynte vi på nytt

Nå er det pupp, pupp, pupp, pupp, pupp, grøt, pupp hehehehe. Og han spiser faktisk mer grøt nå enn før. I går fikk jeg i han 40 ml med grøt, og det er rimelig bra.

Han er forresten 8 mnd om en uke :)

Skrevet

gidder ikke svare frekke folk

Skrevet

Kan jo si at vi begynnte ved 5,5 mnd, men interessen for annen mat har ikke vært helt tilstede. Det var HS som anbefalte fler måltider for dagen med fast føde, fordi han kun tok mellom 5-30 ml hver gang. Og de trenger jo jern etterhvert.

Men det er ikke noe stress egentlig, barnet spiser når det er klart, og det merker du når skjer.

Lykke til ihvertfall.

Skrevet

Mammaen til gulljenten, det var sikkert ikke HI som la inn det frekke innlegget. Sikkert bare en drittunge som har lånt mammas PC. Dukker opp slike innlegg hele tiden her, og som regel er det bare noen som er ute etter å skape kvalme!

Skrevet

Joa, han spiser han. Men så begynte jeg å tenke på dette med hvor mange ganer om dagen. Vet ikke hvorfor, men har hørt at noen har sagt at 5 ganger er greit.

Min plan:

Frokost,kl 8- Grøt og mme

Lunch, kl 11- Grøt, frukt og mme

mellom måltid, kl 14- Grøt og mme

middag,kl 17-Middagsglass og mme/vann

kveldsmat, kl 20- Grøt og mme

Er dette en grei plan...Eller kanskje jeg kunne kutta ut grøten på det mellommåltidet...Men bare gitt mme..?hmm

HI

Skrevet

Hei, hva med en brødskive til mellommåltid.

Det kan jo noen babyer ete fra de er 6 mnd.

Eller gi skive til frukten og grøt til mellommåltid?

Min HS er positiv til at de skal begynne med skive tidlig for å lære seg å tåle mer klumper.

Bare begynn forsiktig, med bittesmå fuglebiter og så kan du øke til vanlige firkanter etterhver :D

Skrevet

frokost: grøt

ei flaske mme mellom 12-13 for da skal hun ha en dupp.

lunsj: ei skive og fruktpurre

midagg: middagsglass

kvelds: grøt og fruktpurre eller yoghurt

og ei flaske mme før hun legger seg.

får vann ellers på dagen

Skrevet

Sønnen min er 8 mnd og spiser følgende hver dag. Han får mat hver 3./4. time:

Frokost kl 8.00: mme og grøt

Lunch kl 12.00: brødskive og vann, frukt til dessert

Middag kl 15.30

Kveldsmat 18.00: mme og grøt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...